úterý 29. března 2016

Přečteno: Šepotání

Autor: A.G. Howard
Počet stran: 412
Počet kapitol: 21
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2013 / překlad 2015
Anotace: Alyssa slyší šepotání květin a hmyzu, je to dar, který už její matku připravil o rozum. Pocházejí totiž z rodiny Aleny Liddellové, lépe známe coby Alenky z Říše divů, skutečné inspirace Lewise Carolla, podle níž stvořil svůj proslulý fantaskní svět. 
Když se matčin stav zhorší, nemůže Alyssa už svoje dědictví dál popírat a zjistí, že na těch fascinujících pohádkách, které zná z dětství, je pravdy víc, než by se mohlo zdát. Trhlinou v zrcadle se dostane do Říše divů, jež je mnohem ponuřejší, než jak ji zná z knížek, a stáhne s sebou i svého nejlepšího kamarádka a tajnou lásku Zacha. Na druhé straně už na ně čeká podezřelý, ale svůdný Morfeus a provází je při jejich hledání. Ale dá se mu opravdu věřit?
V Říši divů není nikdo tak úplně sám sebou...

Z mého pohledu...
Z téhle knihy mám dost smíšené pocity. Na jednu stranu se mi líbil děj s vůbec ten nápad, ale na druhou stranu se mi opravdu nelíbí zelené písmo a myslím, že jiní autoři by děj možná mohli zpracovat lépe. Nicméně pojďme se podívat, o čem vlastně byla.
Alyssa pochází z rodiny Liddellů, z níž vzešla i ona slavná Alenka. Svoje schopnosti (slyší šepotání květin a hmyzu) se ale snaží popírat a nedávat najevo, jelikož má strach, že by mohla skončit v léčebně, jako její matka. Časem zjišťuje, že jedním z řešení je vydat se do králičí díry a napravit všechny chyby v říši divů, které malá Alenka napáchala. Náhodu s sebou zatáhne i tajnou lásku Zacha, který o Alyssiných schopnostech nemá ani ponětí. Co se mi líbí, je to jak autorka popsala Říši divů. Temnou a ponurou. Vysvětluje to tím, že Alenka byla malá a proto si většinu postav trochu přibarvila, a nebo upravila, aby byly všechny milé, hodné a roztomilé. Co se později děje v Říši divů je to, co se mi na knize spíš asi nelíbilo. Ono i normální Alenka je celkem pomotaná a tohle bylo mnohem víc, někdy jem opravdu nevěděla, co se děje a proč. Kdybych to měla shrnout, za mě spíš ne, než ano. Nápad zajímavý, ale asi nic pro mne.
A co váš názor na tuto knihu?



1 komentář:

  1. Do knihy se chci pustit asi o prázdninách, tak uvidím co se z toho vyklube :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář!