Knižní radůstky - březen 2017

Zdravím a vítám vás u dalšího měsíčního shrnutí knih.
Kromě 21 knížek z knihovny (to je naprosto normální) tu mám jednu recenzní e- knihu, jednu knížku z YOLI narozenin a pět knížek, které jsem si pořídila. Krom toho jich mám za březen přečtených devět, což je trochu úsměvné, vzhledem k tomu že v dubnu mám přijímačky a místo abych se celé dny učila, čtu spoustu knih. Ale to už snad nějak zvládnu.
Nicméně pojďme se podívat na březnové radůstky.

Moudré z nebe (Richard Skolek)
Jako první tu mám recenzní e-knihu, kterou mi zaslal sám autor - Richard Skolek. Recenzi už jste mohli vidět u mě na blogu, odkaz zde.
Anotace:Dětský deníček pro dospělé čtenáře. Kniha Moudré z nebe je dětským deníčkem, který je však určen dospělým čtenářům. Nenajdete zde žádnou literární uhlazenost, žádný vysoký styl, jen vyprávění malého kluka, který si nebere servítky, často odbíhá od tématu a plete páté přes deváté.





Láska v prachu hvězd (Krystal Sutherlandová)
Další knížku jsem dostala na YOLI narozeninách. Jedná se o knihu, která by měla vyjít někdy začátkem dubna a já se na ní chystám hned jak dočtu Dárce, takže se můžete brzy těšit na recenzi.
Anotace: Tohle není příběh o lásce z románů. Ale prostě o lásce.
Henry Page prochází životem bez jakýchkoliv vzrušení. Ve škole přiměřeně dře, aby se dostal na dobrou vysokou. Ve společnosti se baví tak akorát, aby nebyl vyvrhel. A sní při zemi, aby se stal editorem školního časopisu. Jenže pak potká Grace. Ta holka není modelka, a rozhodně to není diblík, který by prozářil každou místnost, do které vkročí. Právě naopak, Grace od sebe lidi odhání a odmítala jakoukoliv pomocnou ruku. Jenže Henry se poprvé v životě zamiloval a udělá cokoliv, aby se dívka jeho snů opět radovala...




Volání netvora (Patrick Ness)
O tomto autorovi už jsem slyšela hodněkrát, ale nikdy jsem od něj nic nečetla. Když jsem si ale všimla nového vydání této knihy, musela jsem ji mít. A ty obrázky? DOKONALOST
Jediné, co mi trochu vadí je neočíslovaná strana 37, jsem jediná, nebo to tak mají všichni?
Anotace: Již několik dní, vždy chvíli po půlnoci, slýchá třináctiletá Conor, jak zpoza okna někdo volá jeho jméno. Před domem na něho čeká netvor. Není to však ten, kterého Conor očekával - ten z noční můry, jež ho pronásleduje od doby, kdy jeho maminku začali v nemocnici týrat neúspěšnými léčebnými procedurami. Tenhle netvor je jiný. Je to tajuplný přízrak z dávných časů. Přišel proto, aby Conorovi vyprávěl tři příběhy. Na oplátku ale něco chce. Tu nejnebezpečnější věc ze všech. Chce slyšet pravdu. 

A na závěr tu mám super levnou objednávku z beletrie.eu objednala čtyři knížky za pár korun. Dohromady jsem za ně dala necelých 200 korun a nákup mi udělal velkou radost.

Enon (Paul Harding)
Když už jsme u toho, po tom co jsem přečetla Mischling, jsem se začala koukat po dalších knížkách od Odeonu a tohle je jedna z nich.
Anotace: Většina mužů v naší rodině po sobě zanechává vdovy a sirotky. Já jsem výjimka. Mou jedinou dceru Kate porazilo auto, když jela loni v září jednou odpoledne na kole z pláže. Bylo jí třináct.
Takhle začíná svou zpověď Charles Crosby, který se živí jako malíř a lakýrník, později přidá sekání trávníků či upravování zahrad. Jeho svět se náhle roztříští. Zlomí si ruku, aby snad pocítil jinou bolest, která přebije tu psychickou. Po pár dnech ho opustí manželka. Svět postrádá obrysy, přestává fungovat čas a přicházejí vzpomínky. Charles rozhrnuje vrstvy historie, vrací se do dětství, klouže pozpátku do času svých předků. Ale konstantou zůstává Kate: její ujištění, že bude dávat na silnici pozor. Charles pije a cpe se prášky proti bolesti, které nejprve dostal na zlomeninu, později si je opatří od překupníka. Smutek a deprese ho naprosto paralyzují, jeho svět zaplňují halucinace a surreálné vidiny. Přese všechno cesta z naprostého dna nevede do pekla. Charles se snaží přes neskutečný smutek ze ztráty vymanit z bezedné melancholie a protruchlit se k novému začátku života. Román je niternou intimní meditací nad koncem u smyslem života - má neobyčejnou filmovou atmosféru a temnou vnitřní sílu. 




Enjoy (Solange Bied-Charreton)
Druhou knížkou od Odeonu je tato slaboučká knížečka, má něco kolem 160 stran a nejvíc mě zaujala obálkou. A pak anotací - samozřejmě.
Anotace: Typický hrdina dneška : Charles, dvacet čtyři let, snaživý nováček ve velké firmě, slibná kariéra - a závislost na sociálních sítích. Svůj život vede na síti ShowYou, kde panují neúprosná pravidla: uživatelé musí alespoň jednou týdně sdílet video ze svého soukromí, jinak jim zruší profil. A to si Charles nemůže dovolit - zůstat na síti znamená zůstat naživu. A kliknout na "to se mi líbí" anebo "zúčastním se" a pak se podívat na fotky znamená víc, než skutečně dorazit. Charles je voyeur. Ale namísto reálných pozoruje životy jiných na netu.
Jeho protikladem je studentka Sorbonny Anne-Laure přezdívaná Al. Seznámí se, flirtuje s ní - a zjišťuje, že nemá profil na ShowYou! Zprvu tomu nedokáže uvěřit, že by dvaadvacetiletá neměla profil na síti. Posléze Charles zjišťuje, že existují i jiní lidé, než které zná... On za život přečetl akorát "Tisíc a jednu noc" a to ještě ve zkrácené verzi. Anne-Laure čte spoustu knih, dokonce v papírové podobě. Děj románu vrcholí tím, že Charles dá na web poměrně drsné video z jedné divoké noční akce a následuje vyhazov z práce. Mít svého nadřízeného mezi "přáteli" se prostě nevyplácí. Portrét tzv. Generace Y, lidí, kteří nepoznali život bez internetu a chytrých telefonů, je velice kousavým, ironickým, i krutým portrétem současnosti. Banalizace soukromí, voyeurství, vyprázdněnost vztahů, nuda, unisex, politicky korektní postdemokracie. Stačí se rozhlédnout kolem. 




Zabila jsem naše kočky, drahá (Dorota Masłowská)
Tato kniha mě naopak zaujala svým názvem, který je... no, řekněme zvláštní.
Autor: Po deseti letech od světoznámého debutu Červená a bílá vydává Dorota Masłowská nový román, jazykově učesanější a bez křiklavých vulgarismů. Ty zde ovšem nahrazují neotřelá slovní spojení a metafory, jako by se čtenář neocital v prostoru amerického velkoměsta, prázdných frází a pustého nitra hlavní hrdinky Farah, ale v bohatém světě fantazie hrdinů Bruna Schulze. Jako by si příběh vyprávěný kýmsi shora - který vše zná a dokáže to sakrasticky okomentovat - žil svůj vlastní život i mezi řádky textu. Nebo jako kostlivec číhal ve skříni čtenářových fobií a každodenních činností : holením nohou počínaje a nákupy v obchodních centrech konče. 
Na stránkách knihy se odvíjí velmi prostý příběh - na počátku není slovo, ale dvě kamarádky před třicítkou, Farah a Joanne (pro přátele Fah a Jo), jejichž mikrosvět je vyplněný nakupováním, sledováním nejnovějších trendů či TV seriálů a čtením časopisu Yogalife. Předstírají šťastný single život bez mužů a jejich heslo zní : Smrt troubům! Do té doby než... Než Joanne potká hungaristu, který pracuje v koupelnovém studiu TIP-TAP. 
Zabila jsem naše kočky, drahá je kalorický, lingvistický hamburger z fastfoodu. Postmoderní románová ásana mezi Deníkem Bridget Jonesové, scénáři Woodyho Allena a reklamními letáky či články z časopisů o zdraví. Masłovská se nepřestává vysmívat stereotypům, jež nám diktují módní firmy, nadnárodní řetězce, samozvaní gurové a média, závislá na podnikatelích či politicích. 




Čtenář z vlaku v 6.27 (Jean-Paul Didierlaurent)
Poslední knihou je čtenář z vlaku v 6.27... Slyšela jsem o ní hodně a když jsem zjistila, že se dá sehnat asi za 70 korun, neváhala jsem.
Anotace: Guylainu Vignollesovi je třicet šest let, je osamělý a nenávidí svou práci. Je naprosto nenápadný, nikdo by si ho patrně ani nevšiml, kdyby spolucestujícím z vlaku každé ráno nepředčítal několik stránek, které se mu večer předtím podařilo zachránit před záhubou. Jeho přáteli jsou hlídač, který komunikuje téměř výlučně ve verších, a bývalý kolega, který následkem nehody v práci přišel o nohy a kousek po kousku je sbírá zpátky. Jednoho dne dostale Guylain ve vlaku nevšední nabídku a o něco později se v něm také objeví USB, které jeho šedivému životu znovu dodá barvy. 



Četli jste některou z těchto knih? A kolik nových knih jste si pořídili v březnu? Pište do komentářů!

Komentáře

  1. Neznám teda ani jednu kupodivu! Ale zajímavě vypadají všechny. :) Nicméně musím první přelouskat seznam asi 40 knih v mém seznamu "chci přečíst". :D Dřív jsem vždycky hledala týden knihu, kterou bych mohla přečíst a nevěděla, co dál, ale pak jsem začala navštěvovat knížní blogy a najednou nemám stání. :D


    blog Days of Daysy
    Agregátor blogů - zviditelni svůj blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář! Já už si seznam chci přečíst radši ani nepíšu, myslím, že by to dopadlo katastrofálně a to ani nemluvím o těch desítkách nepřečtených knih co mám doma... :D
      N.

      Vymazat
  2. Z těchto knih jsem nečetla ani jednu. v březnu jsem si pořídila 10 knih, ale z toho je 9 e-knih a jednu jsem mezitím již i přečetla :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to já zase e-knihy nečtu vůbec (když jí nedostanu k recenzi nebo tak) :) Chybí mi na tom ta vůně papírové knihy :D
      Děkuji za komentář!
      N.

      Vymazat
    2. Já je mám spíše na cestování .. Nechtěla jsem čtečku, ale když už jsem ji dostala, tak ji občas použiju ;) Jinak preferuji také papírová vydání ;)

      Vymazat
  3. Znám jen Volání netvora, o které jsem zrovna dnes četla krásnou recenzi a dala si ji na seznam co chci přečíst. O jiných slyším poprvé, ale gratuluji ke krásným novým kouskům :)

    Gabux

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky