Přečteno: Dvůr trnů a růží

Autor: Sarah J. Maasová
Počet stran: 433
Rok vydání: 2015/ překlad 2016
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Když devatenáctiletá lovkyně Feyre zabije v lese vlka, odvleče ji podivný tvor do svého doupěte, které se ukáže být jiným světem. Tam zjišťuje, že únosce není zvíře, ale jedna z nesmrtelných bytostí, které kdysi vládly světu. Nenávist se postupně mění v lásku a Feyre musí přijít na způsob, jak zachránit tajuplný svět i svého únosce.
ÚŽASNÝ A MRAZIVÝ PŘÍBĚH NA MOTIVY KRÁSKY A ZVÍŘETE.


Z mého pohledu... 
Tuto knihu jsem začala číst už někdy na podzim minulého roku. Bohužel mě ale ze začátku nebavila a potom přišly Vánoce a s nimi mnoho dalších knih a dopadlo to tak, že jsem jí odložila zpět do knihovny a šla číst něco jiného. Nicméně když teď vyšel druhý díl a já jsem zjistila, že mám doma až moc rozečtených knih, rozhodla jsem se této knize dát druhou šanci a dočíst ji. A opravdu, stálo to za to!
Zkusím opět trochu nastínit děj a pak se vrhneme na moje pocity z knihy.
Devatenáctiletá Feyre to nemá jednoduché. Po smrti její matky na ní (ačkoliv je nejmladší ze tří sester) připadla povinnost postarat se o celou rodinu. Brzy ale dochází peníze a tak musí Feyre začít chodit na lov. Maso použije na jídlo a kožešinu tvora prodá na trhu. Jednoho dne Feyre narazí v lese na zvláštního vlka. Je snad jedním ze vznešených víl? Bohužel je ale zima a hlad a tak Feyre nemůže moc dlouho přemýšlet a vlka zastřelí, aby se dostala k lani, kterou zahlédla v lese.
O několik dní později se ve dveřích jejich chalupy objeví hrozivé monstrum a Feyre odvede za zeď do svého království, za porušení dohody, kterou mezi sebou víly a lidé mají. V tu chvíli Feyre dochází, že vlk byl skutečně z říše víl.
Zvíře dotáhne Feyre do tajemného světa za zdí, kde má své sídlo. A velmi rychle se ze zlého netvora promění ve zlatovlasého bojovníka jménem Tamlin. Dokáže mu Feyre dlouho vzdorovat, nebo to skončí jako klasická lovestory?

Jak už jsem zmiňovala, kniha mě ze začátku moc nebavila. Prvních asi 150 stran jsem musela vyloženě nutit abych četla dál a přemýšlet o všech souvislostech, než jsem vše pochopila. Potom to ale byla naprostá paráda! Nejradši bych vám tady povyprávěla všechno do každičkého malého detailu, ale to samozřejmě nemohu, protože bych vás ochudila o to napětí při čtení této knihy. Autorka pojala příběh Krásky a zvířete opravdu skvěle a vytvořila nový a dokonale propracovaný svět. Tomuto příběhu nechybí láska, pohádková magie, kouzelné bytosti, nebezpečné stvůry ani dobrodružství a napětí. Opravdu, tady naleznete všechno, co jste kdy hledali. Jakmile se začtete, ani vám nebude připadat, že kniha má přes čtyři sta stran a příběh zhltnete během jednoho nebo dvou dnů. Pestrý a velkolepý příběh, který se stává mou srdcovou záležitostí a hned teď potřebuji druhý díl! (A to i přes to, že má asi 700 stran)

Tato série by prý měla mít šest dílu a jestli budou všechny tak skvělé jako ten první, bude to má nejoblíbenější série. Snad jediné, co bych vytkla je to, že kniha je v paperbacku. Osobně mi to nevadí, pakliže má kniha maximálně kolem 300 stran, ale pakliže je kniha takto tlustá, stává se mi, že se mi "zlomí" a pak se mi na jejím hřbetě udělají čáry, které vůbec nevypadají hezky. Trochu se teď děsím, jak to dopadne s druhým dílem, který je ještě silnější.

Knihu hodnotím 90% (těch zbylých 10% si schovávám pro další díly) a doporučuji přečíst všem, kteří mají rádi fantasy, příběh krásky a zvířete a tajemný a zároveň romantický příběh. Pokud ale fantasy zas tak často nečtete (třeba jako já) rozhodně si knihu přečtěte také, protože opravdu stojí za to!

A co se na této knize nejvíc líbilo vám?

Komentáře

  1. Upřímně jsem tuto sérii četla celou a i s kamarádkou jsme se shodly že první díl byl poměrně slabý. Byl to takový ne moc povedený rozjezd a jak už jsi zmínila- hlavně prvních zhruba 150 stran byla hrdnika hrozně nesympatická a celkově se to špatně četlo. Jak se příběh rozjede, je to o dost lepší.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky