Úlovky z knihovny #5

Jak už jsem posledně zmiňovala, z knihovny jsem si přinesla dvanáct knih. Prvních šest jste viděli minule a dnes tu mám druhou polovinu, tentokrát to jsou všechno paperbacky. Některé už mám přečtené, takže se dozvíte moje první dojmy ještě před tím, než vyjdou recenze :)





Vraždy na střední škole (James Patterson, Maxine Paetrová)
Tato kniha je druhý díl knihy Zpovědi podezřelé. Jak už z recenze víte (odkaz tady), první díl se mi moc líbil a tak jsem se stejnou rychlostí vrhla i na druhý. Bohužel mě ale celkem zklamal, protože oproti prvnímu dílu neměl tak rozvedenou hlavní zápletku a chybělo mi to napětí, které první kniha měla. Na tuto knihu brzy chystám recenzi, kde se rozepíšu víc.

Anotace: (Může obsahovat spoilery k první knize!)
Po smrti rodičů Tandy pokračuje v pátrání po vlastní minulosti. Již se zdá, že se svět vrací do normálu, ale v tom okamžiku je obviněn její bratr z vraždy své přítelkyně. Tandy se snaží dokázat bratrovu nevinu a při vlastním vyšetřování zjistí, že po celém Manhattanu jsou vražděny studentky soukromých středních škol. Jednou z posledních obětí byla studentka školy, na kterou chodí i Tandy - a ona sama až příliš dokonale zapadá do profilu obětí. Policie však odmítá brát její obavy vážně a ani si nedokáže spojit jednotlivé vraždy. Ovšem Tandy jedno ví určitě - v jejím okolí řádí vrah a je velmi pravděpodobné, že má být jeho další obětí. A tak jí zbývá stále méně času, nejen aby dokázala bratrovu nevinu, ale především aby si zachránila vlastní život.




Mrazivé léto (Manuela Martini)
Young adult thriller a k tomu anotace, která vám neřekne vůbec nic. Jednoduchá obálka a necelých 200 stran. Přesně takhle si představuji knihu na jedno odpoledne a tato byla první, co mi padla do oka, tak jsem si řekla, že to zkusím.

Anotace:  Patnáctiletá Lyra se rozhodne objasnit záhadné okolnosti zmizení a smrti spolužačky Piy. Během pátrání však vyplouvá na povrch pravda děsivější, než si kdy uměla představit. Odhalí rodinné tajemství, které mělo zůstat ukryté navždy. 



Dárce (Lois Lowryová)
Opět jedna z knih, které jsou hodně vychvalované. Bohužel mě zklamala. Dodala bych jen, že toto asi není žánr pro mě, absolutně jsem nepochopila pointu celé knihy a za mě tedy rozhodně ne.

Anotace: Jonas žije v dokonalém světě. Neexistují v něm války, strach ani bolest. Ale ani možnost volby. Každý člověk má ve společnosti jasně přidělenou roli. Když je Jonasovi dvanáct, podrobuje se speciálnímu výcviku u muže, který uchovává vzpomínky lidstva na skutečné strasti i radosti života. Je čas přijmout krutou pravdu a není cesty zpět...




Bez naděje (Colleen Hooverová)
Yoli knihy jsou skvělé vždy (Až na Lásku v prachu hvězd 👎) a když na mě čekala tato kráska, nemohla jsem jí tam nechat...

Anotace: Pravda vede někdy k větší beznaději než víra v lež. 
Tohle zjištění čeká sedmnáctiletou Sky poté, co se seznámí s Deanem Holderem - možná jediným klukem, kterého provází ještě horší pověst než ji. S klukem, s nímž poprvé ucítí něco, co v ní všechny povrchní známosti předtím probudit nedokázaly. Holder ji uchvátí i vyděsí už během prvního setkání, ale hlavně ji dokáže zbavit citové otupělosti, kterou už začala považovat za součást své povahy. A vyvolat v ní vzpomínky na minulost... vzpomínky tak bolestné, že by si přála nechat je dál hluboko pohřbené. 
Sky podvědomě vycítí nebezpečí a snaží se udržovat si od Holdera odstup. Ten se ale nehodlá snadno vzdát. Dívka krůček po krůčku zjišťuje, že Dean Holder není vůbec tím, za koho ho považovala. A postupně odkrývaná tajemství vedou k otázce, kdo je vlastně ona sama... 




Univerzita výjimečných - Zkouška (Joelle Charbonneau)
Další podle mě poměrně dost probíraná kniha, kterou hodně lidí doporučuje. Od této autorky jsem nedávno četla knihu "Stačí jen chtít" a opravdu mě nadchla, tak snad to bude u Univerzity výjimečných stejné!

Anotace: Cia právě ukončila střední školu a napjatě očekává, jestli bude vybrána do celostátního programu pro nejnadanější studenty. Pouze oni totiž mohou studovat na univerzitě v Tosu a pomáhat obnovit válkou zničenou zemi. Musí však obstát v testování, kterým projdou jen ti opravdu výjimeční. 
Cia tu šanci dostane. Těsně před odjezdem se jí však otec svěří s útržky děsivých vzpomínek, které má na testování on. Radost z úspěchu vystřídají strach a nejistota. Cia začíná tušit, že ji čeká tvrdá zkouška, ve které nepůjde jen o znalosti, ale i o to dobře se rozhodovat a správně odhadnout lidi. 
Když opouští město, v uších jí zní otcova zoufalá rada : ,,Cio, nevěř vůbec nikomu". Hlavou víří pochybnosti, zda rozhodnutí vydat se do Tosu bylo správné a zda se ještě někdy vrátí domů...




Saeculum (Ursula Poznanski)
Jak se říká, to nejlepší nakonec. Na tuto knihu jsem narazila úplně náhodou, protože mě zaujala svou obálkou. Anotaci jsem jen rychle prolétla očima, protože už jsem pospíchala domů a tak jsem se na ní pořádně podívala až doma. Ale co jsem tak četla, všichni jí vychvalují a po přečtení anotace mi je jasné, že jsem s výběrem nešlápla vedle.

Anotace: Strávit pět dní v hlubokém lese a zkusit žít jako ve středověku vypadalo jako výborný nápad. Bastian by si však tento zážitek v klidu odpustil. S účastí na výpravě souhlasil jen kvůli své lásce Sandře. Parta dobrodruhů se vydává na cestu i přesto, že místo, kde chtějí tábořit, bylo kdysi prokleto. Staré povídačky o tom, že kdo do lesa vstoupí, nevrátí se už zpět, nikdo nebere vážně. Během první noci přijde prudká bouře a z tábora zmizí první člen výpravy. Zbydou jen podivné vzkazy vyryté do kůry stromu. Když se ho ostatní vydají hledat, začnou bloudit. Pak se ztratí další z nich...
Jak velkou udělali chybu, když nebrali varování vážně?
Nechá je les odejít?


A jak jste na tom vy a knihovna?

Komentáře

  1. Parádní úlovky z knihovny :) Četla jsem Dárce, je to výborná kniha i film a Univerzita výjimečných také :) Hezké čtení :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky