Přečteno: Mrazivý oheň

Autor: Amanda Hockingová
Počet stran: 269
Rok vydání: 2014/ překlad 2016
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Ukryté hluboko v srdci sněhem pokryté divočiny leží tajné království Kaninů - magická říše stejnou měrou krásná jako zrádná...
Bryn Avenová se mezi Kaninci vždy cítila jako outsider - s nečistou krví neschopná získat si respekt a postavení. Ale je odhodlaná prokázat svou loajalitu království, které miluje. Sní o tom, že se stane členkou elitní královské gardy, a nic jí nesmí stát v cestě... ani city, které chová ke svému šéfovi, Ridleymu Dresdenovi. Jakýkoli vztah mezi nimi je naprosto vyloučený, ale Bryn si nemůže pomoct. A začíná mít pocit, že i on k ní něco cítí. Mezitím na království někdo zaútočí a Bryn má konečně příležitost konfrontovat Konstantina Blacka, zrádce, který se před pěti lety pokusil zavraždit jejího otce. Riskne Bryn vše, jen aby ochránila království, jež ji není ochotno přijmout takovou, jaká ve skutečnosti je?



Z mého pohledu...
Bryn má jeden zásadní úkol - být správná stopařka. Její poslání je celkem jasné - dostane přiděleného trola, žijícího ve světě lidí a musí ho přivést zpět do země Kaninů. Chce se ale dostat do vyšší gardy a tak se své práci věnuje opravdu naplno a je taková trolská workoholička. Bryn má jen jeden problém, to společnosti Kaninců tak docela nezapadá. A její blond vlasy a modré oči jí jen ubírají na sebevědomí. Nic jí ale neodradí od toho jít si za svým snem, který má jasně stanovený. A samozřejmě se snaží vyhýbat veškerým citům, které by mohla chovat ke svému nadřízenému. To se jí ale občas úplně nedaří. Mimo to se také platonicky zamilovává do Konstantina. Tedy, jen do chvíle, než se pokusí zaútočit na jejího otce. A Bryn si nedá pokoj, dokud si to s ním osobně nevyřídí.

Autorka vytvořila poměrně propracovaný svět, který je podle mě srovnatelný se světy Sarah J. Maas. Snad jedinou věcí, kterou bych této knize mohla vytknout jsou některé, ne příliš rozvedené, scény.
Osobně si myslím, že v některých částech se autorka mohla rozepsat trochu víc a svou myšlenku rozvést. A také doufám, že v druhém díle autorka přidá maličko víc akce.
Jinak se mi ale líbil její velmi čtivý styl psaní, knihu jsem přečetla během jednoho odpoledne a skoro jsem se od ní nedokázala odtrhnout. Celý příběh má v sobě cosi magického a vzhledem k tomu, že se odehrává v době, kdy je zrovna zima a sníh, je to i příjemné letní osvěžení. A obálka? Tu snad ani nemusím komentovat, no je se podívejte, není krásná?

Osobně jsem si tedy po dočtení této knihy hned šla napsat o druhý díl, takže snad už se brzy budete moct těšit i na recenzi. Knihu hodnotím 77% a doporučuji přečíst :)

Komentáře

  1. Skvělá recenze :) Taky se na Mrazivý oheň chystám :)

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělá recenze :) Knihu jsem četla a docela se mi líbila, jen byla občas trochu nedomyšlená :D třeba to s tím kradením dětí :D

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den. Tak z toho bych omdlela. Napsala jsem Vám zde dnes komentář a on tu není. Tak znovu...
    Psala jsem Vám, že jdu s těmi komentáři u Vás tak nějak křížem. Takže končím prvním dílem a až nyní, protože mi to čas dřív nedovolil. Chtěla jsem Vám poděkovat vůbec za všechny tři komentáře ke Kronice Kaninu. K tomuto prvnímu dílku bych napsala, že první díl má být tedy od toho, aby člověka přiměl číst dál. A já tedy četla. Kniha se mi líbí. Líbí se mi, že to není žádná červená knihovna, že člověka děj vtahuje do jiných dimenzí a postavám jde o vyšší hodnoty než jen "já". Skutečně mne to vše oslovilo a nadchlo. A to nejsem žádná náctiletá ani důchodce. Jsem ráda, že jsem knihu loni našla, letos přečetla a četla dále. Vůbec toho nelituji. Děj se podle mne vyvíjí plynule bez nějakých nesmyslných skoků a cele čtenáře vtahuje do děje. Jistěže nám vše nemusí být zcela jasné a nemusíme s tím souhlasit. Jenže to není náš svět a my v něm nežijeme. Jde o příběh. O to, co se v něm odehrává. A zde se nabízí zcela netradiční příběh, kde se mísí současnost s mystičnem. A ukazuje nám, jak bychom i možná měli uvažovat a jednat. Také se mi na příběhu líbí právě to, že není zbytečně dramatizován ani není zbytečně komplikovaný. Ta jednoduchost a čtitelnost je prostě úžasná.

    Ještě jednou Vám plně děkuji za Vaše komentáře, které si budu opět o Vánocích všechny číst včetně posledního dílu. Přeji příjemné svátky a mějte se moc hezky. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, mockrát děkuji za komentář. Těší mě, že si někdo najde čas a napíše mi takto rozsáhlou odpověď k mojí reakci na knihu, vážím si toho! Taktéž přeji příjemné svátky plné pohody (a knih, samozřejmě :))
      Nikola

      Vymazat
  4. Dobrý den. Také Vám ještě jednou děkuji. A už se těším, až si o Vánocích udělám konečně volno a budu číst. :-) Mějte se moc krásně. A ty první dvě větičky nějak pozměňte... ;-) Moc Vás zdravím. A přeji jen dobré a krásné svátky.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky