Knižní radůstky - červen 2017 | první část

Zdravím všechny!
Jak jste si mohli všimnout, můj blog je momentálně přehlcený recenzemi a radůstky, které tradičně vychází vždy prvního, nikde. Nicméně jsem nejdřív byla týden pryč, poté jsme měli vysvědčení a celé rozloučení se s učiteli a se základní školou jsem plánovala skoro sama (každopádně děkuji Milanovi, Natálce a dalším, kteří ale blog nečtou za pomoc) a do toho se mi ještě podařilo si zranit nohu, a co si budeme nalhávat, fotit s berlemi v ruce nejde zrovna dobře. Každopádně už jsem se s tím nějak sžila a tak jsem zpět s přírůstky za červen. Opět jich tu mám pořádnou hromadu, za což na sebe teda vůbec pyšná nejsem a moje představa o tom, že si nebudu pořizovat tolik knih evidentně někde ztroskotala a stále nemohu přijít na kloub tomu, kde je chyba. Rozhodla jsem se tedy již podruhé, že to rozdělím na několik částí. Přírůstky z Levných knih už jste mohli vidět v sobotu, dnes se podíváme na dalších několik knih a zbytek vám ukážu ještě příště. A ještě mám na vás dotaz. Mám mezi radůstky zahrnovat i e-knihy, nebo uděláme novou rubriku, která bude čistě o e-knihách?

Ze všeho nejdřív začnu balíčky z Bookdepository. Objednávala jsem poprvé a knihy stále ne a ne přijít. Začínala jsem mít trochu obavy, ale nakonec došly. Sice každá zvlášť, což mě trochu překvapilo, ale to je jen detail, se kterým budu příště počítat.

YOLO Juliet
Kniha žádnou anotaci nemá, ale alespoň využiji místa a trochu vám popíšu, o co se jedná. Měla by to být celá série knih (teď jsou tuším 4?), ve které budou čtenářům představena díla Williama Shakespeara trochu jinak. Jednotlivé postavy si mezi sebou posílají zprávy, smajlíky a používají zkratky typu TTYS (na konci jsou naštěstí vysvětlivky). Plánuji si objednat i ostatní knihy, takže bych potom udělala článek o všech a blíže vám je představila.


Release (Patrick Ness)
Když jsem zjistila, že vyšla nová kniha od Patricka Nesse, prostě jsem jí musela mít a to hned! Upřímně mám trochu strach, abych tomu rozuměla, ale protože je to můj oblíbený autor, rozhodně tomu chci dát šanci a zkusit knihu přečíst v originále dřív, než vyjde v češtině.


Když jsme u toho objednávání, také jsem se nějakým omylem dostala na stránky buxu, kde měli zrovna výprodeje. A když jsem tam viděla tyto dvě krásky po 40 Kč, neodolala jsem. Navíc jsem měla ještě nějaké body, takže mě nakonec obě dvě vyšly dohromady na 60 Kč. No posuďte sami, odolali byste? Anotaci vám zde opíšu jen z prvního dílu, abych nespoilerovala :)

Hranice nevinnosti (Abbi Glinesová) + Za hranicí nevinnosti
Poslední věc, o kterou by Blaire Wynnová stála, je nastěhovat se k nové rodině svého otce v Rosemary Beach na Floridě. On je ale jediný člověk, kterého po smrti matky může žádat o pomoc. Když dorazí do přímořského letoviska bohatých v otlučeném pick - upu a s pistolí pod sedačkou, je jí jasné, že sem ajko dívka z malé alabamské farmy nikdy nezapadne. Ještě víc ji zklame, když zjistí, že její otec odjel do Paříže a zbyl tu na ni jen pomalu cizí kluk, Rush Finlay, a jeho bujaré večírky. Rush je cynický a povýšený syn známé rockové hvězdy. Je sice rozmazlený, ale taky nádherný...
Dozví se Blaire, co před ní Rush skrývá dřív, než jejich vztah zajde příliš daleko?



Dále tu mám jeden recenzní výtisk od nakladatelství Slovart.

Hlavně to nikomu neříkej (Miroslava Varáčková)
Po otcově smrti se Evě převrátil život naruby. Máma se na ni vykašle a odejde za prací i novým životem do zahraničí. Starší bratr Ivo zase bere roli hlavy rodiny až moc vážně.
A Eva si s jizvou na tváři a stigmatem rodinné tragédie hledá přátele jen těžko. I ve škole je terčem posměchu, sama sebou je jen na tanečním parketu. A když se Eva zamiluje, vyhrotí se šikana ze strany spolužáků, o které nemůže nikomu říct.
Recenzi už jste mohli vidět tady


Poslední knihy, které vám dnes ukážu jsem objevila ve slevě v knihcentru a prostě jsem je tam nemohla nechat.

Rudá jako krev (Salla Simukková)
Lumikki Anderssonová je svéhlavá sedmnáctiletá dívka. Má ráda samotu a silnou černou kávu a řídí se pravidlem "neplést se do záležitostí druhých".
Jednoho rána ale objeví ve školní temné komoře sušící se řadu pětiseteurových bankovek. Ve vzduchu visí pach krve. Nález bankovek od základů otřese jejími zásadami, obrátí její všední život vzhůru nohama a vtáhne ji do světa drogových dealerů a násilníků.
- 99 Kč


Báječný lhář (Susann Pásztorová)
Druhá světová válka, holocaust, Osvětim, Buchenwald... Napadlo by někoho snad, že tato témata, se kterými se Němci vyrovnávají už po několik generací, bude právě německá autorka problematizovat, tak trochu se jim vysmívat, ba někdy je přímo karikovat? Susann Pásztorová to v báječném lháři dělá a umí to báječně. A může si to dovolit, protože hovoří ústy nonkonformní hrdinky, šestnáctileté puberťačky zvané Tigerlili, která si nebere servítky a celou svou rodinu, od dědečka přes tetu a nevlastního strýce až po vlastní mámu, pěkně nemilosrdně tepe. Ale právě díky ní a jejímu referátu z německých dějin se celá rodina sjede, aby uctila 100. nedožité narozeniny svého těžce zkoušeného předka. Tak trochu hrabalovksý pábitel Jóži Molnár totiž pro mnohé zůstává hádankou. S pěti různými ženami měl pět potomků. Dvě děti spolu s druhou manželkou ztratil v Osvětimi a sám byl vězněn (?) v Buchenwaldu. Tento úžasný vypravěč příběhů zanechal svým potomkům četné verze svého života. Jeho pozůstalost sestává z fantastických historek, tragických spletitostí a vydatných lží. Ale co z toho je vlastně pravda? Jak se k ní dobrat a jak s ní naložit?
- 40 Kč


Kolik jste toho ulovili vy? A četli jste některou z těchto knih? Nezapomeňte mi prosím napsat, jak s těmi e-knihami 😉

Komentáře

  1. Knihu Hlavně to nikomu neříkej, bych si chtěla tenhle měsíc také pořídit, tak snad se k ní pak hned i dostanu. Jak na ni čtu recenze, hodně mě zaujala a doufám, že bude stát za to :))
    Mrs. Jungová

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky