Přečteno: Sníh nebo popel

Autor: Sara Raaschová
Počet stran: 296
Rok vydání: 2014/ překlad 2017
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Mírné jaro, krušná zima? Kdepak, v tomto světě platí jiná pravidla! Jaro před šestnácti lety dobylo Zimní království. Jedinou nadějí zničené země je osm přeživších a Meira je jednou z nich. Celý život prožila jako uprchlík, nepoznala své rodiče a vychovali ji jako válečnici. Avšak i nelítostná bojovnice se zamilovala. Nešťastně. Ani zlomené srdce ji ale nezastaví - udělá cokoliv, aby její království získalo svobodu. Dokáže Meira zachránit svět, který sama nikdy nepoznala?


Z mého pohledu...
Jak už se v anotaci můžete dočíst, Meira patří k posledním několika uprchlíkům království Zimy, kteří přežili. Před několika lety Zimu přepadlo Jarní království a zlomilo medailon, ve kterém bylo obsaženo něco důležitého. Většina Zimanů žije v zajetí v pracovních táborech a jen málu z nich se podařilo uprchnout s princem Matherem. Hlavní hrdinka Meira zimu nikdy nepoznala, i tak se ale snaží zachránit království Zimy a získat zpátky magický zdroj. Zvládne ale překonat všechny překážky?

Svět, který autorka dokázala vytvořit se mi líbil, ale ještě víc mě nadchla mapa, která v knize nechybí. Osobně mám moc ráda mapy v knihách a během příběhu do nich vždy koukám, abych měla přehled kde se zrovna co děje.

Ani hlavní hrdinka mě nezklamala. Je vidět, jak během příběhu dospívá a učí se nestavět do popředí vždy jen své zájmy. Rozhodně nebyla jednou z těch naivních hrdinek, které se před nebezpečím raději běží schovat někam hodně daleko. Odvaha jí tedy rozhodně nechybí. V celé knize je spousta akce a ani jednou se mi nestalo, že bych se nudila, nebo že by se zrovna v knize nic nedělo. Autorka nic zbytečně neprotahovala a vyvarovala se i zbytečně dlouhým popisům, což je pro knihu velké plus.

Samozřejmě knize nechybí ani milostný trojúhelník, ale ten je spíše v pozadí a Meira rozhodně není ta hrdinka, která stále jen přemýšlí, kterého si vybrat.

Ještě nesmím zapomenout pochválit obálku, která je zkrátka nádherná!

Hodnotím 75% a za poskytnutí e-knihy na recenzi moc děkuji nakladatelství CooBoo! Kniha vychází už 28.8.2017, takže si toto datum nezapomeňte zapsat do diáře.

Komentáře

  1. Moc pěkná recenze :) Na tuto knihu se velmi těším :) Lákavá anotace, nádherná obálka, vypadá to jako kniha, kteár mě bude bavit :)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezká recenze! :) Na knihu jsi mě nalákala! :) Mám ráda, když se v knize něco děje a při čtení se nenudím, protože mám potom tendenci knihu odkládat a číst mnohem pomaleji. Až kniha vyjde, podívám se po ní! :)
    Měj se hezky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc! V tom případě by se ti kniha určitě mohla líbit!
      N.

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky