Přečteno: Kaziměsti

Autor: Martin Bečan
Počet stran: 256
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Fragment
Anotace: Jsou města nudná a šedivá, obyčejná, jako lidé v nich. A potom jsou města, ve kterých sněží papír, krysy se mění v stíny a tramvajové koleje tvoří horské dráhy… Když čtveřice přátel objeví mezi domy uličku, která tam nikdy předtím nebyla, ze zvědavosti do ní nahlédnou. Naskočí do přijíždějící tramvaje číslo 0, která je zaveze do Nikam. Na křižovatce ulic Podivné, Podivnější a Nejpodivnější brzy pochopí, že se ocitli jinde. Zjišťují, že ve městě, ve kterém dosud žili a studovali, existují domy, ulice a dokonce celé čtvrti, o kterých většina lidí nemá nejmenší tušení. Zlákáni plejádou divů a zázraků se rozhodnou do Podivné ulice nastěhovat. Jejich okouzlení však netrvá dlouho. Ukazuje se, že město je nakaženo nemocí, která se šíří jako rakovina. Město umírá, ulice zarůstají do země a i čtveřice přátel se začíná měnit. Stejně jako mnozí lidé před nimi, kteří se v Nikde rozhodli žít. Květiny ve vousech a ňadra porostlá šupinami jsou jen zlomkem toho, co je čeká. Podaří se Lazarovi a jeho přátelům zachránit město a tím i sebe samotné, nebo se všichni doslova utopí ve svých vlastních starostech? (anotace z albatrosmedia.cz)

Z mého pohledu...
Když se mi tato kniha dostala do rukou, nepřipadala mi ničím zvláštní. A po přečetní prvních několika kapitol jsem ji dokonce zvládla odložit a přečíst si jinou. Potom jsem se k ní ale vrátila a dočetla ji téměř hned. Ale pěkně popořadě...
To si takhle jdete po ulici a najednou vidíte tramvaj, která jede do "Nikam". A co vás napadne? Nastoupit. Zhruba takhle to udělají hlavní hrdinové knihy - Lazar, Cesmín, Parma a Zima. Už jenom podle těch jmen vám musí být jasné, že tato kniha jen tak mezi ostatní nezapadne, protože tu látku, co do sebe autor dopoval při psaní této knihy, bych chtěla mít také! (samozřejmě myšleno v dobrém).
Abych se vrátila k hlavním hrdinům. Dojedou tedy tramvají do Nikam a dostávají se do částí města, které jsou všem skryté, už ale není cesty zpět a tak nezbývá, než se přestěhovat na Podivnou. Tam se ale začnou dít opravdu zvláštní věci. Všichni hlavní hrdinové se začnou přeměňovat a i ve městě je něco špatně - šíří se nebezpečná nákaza. A úkol je jasný - zachránit sebe a v ideálním případě i město. Je to ale možné?

Autor nám na blogerské merendě, kde jsme se s ním setkali o knize něco málo vyprávěl. Kniha se prý odehrává v Olomouci. V tomto městě jsem v životě nebyla, ale kniha je napsaná tak, že si pod popisem můžete představit v podstatě jakékoliv město,už jen pro to, že většina příběhu se odehrává v těch skrytých částích. Mně třeba některá místa připomínala části Prahy, kolem kterých jezdím ráno do školy. :D 

Dějově je první polovina knihy o něco slabší a autor nás spíše seznamuje s prostředím. Bohužel musím říct, že ta první část mě nedokázala moc udržet u čtení. To je možná hlavní problém toho, proč jsem knížku odložila, když se mi dostala do ruky další nová kniha. Druhá polovina to ale značně vylepšuje, příběh se rozvíjí a konec úplně převrátil můj názor na knihu. Nakonec mě to i z části přesvědčilo i nadále dávat šanci českým autorům. 

Celkově knihu hodnotím kladně. Není to sice nic, co by udělalo díru do světa, ale tak to podle mě ani nebylo myšlené. 
Mimochodem, když se ještě vrátím k tomu, že jsem se s autorem setkala... Vy se s ním můžete setkat také! A to 7.10.2017 na Humbooku, kde bude mít svůj program od 10:30. Napište mi do komentářů, s kým se tak potkám!

Knihu hodnotím 75% a za reading copy mockrát děkuji Fragmentu/Albatrosmedia. Vy se na knihu můžete těšit už 5.10.2017 a myslím, že by se mělo jednat o hardback. 

Komentáře

  1. Na knížku se hodně těším ☺☺
    A na Humbook také, a už se nám to blíží ☺☺ i když 3 hodiny ve vlaku... no aspoň bude čas na čtení 😁
    Moc pěkná recenze 💜

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za 3 hodinky krásně stihneš třeba půlku knížky :)
      Děkuji!
      N.

      Vymazat
  2. Moc pěkná recenze :) Zatím nevím jestli se do knihy pouštět, ale mám dojem že už jsem podobné téma četla :) Připomíná mi knihu Syn Londýna, ta byla skvělá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, knihu Syn Londýna jsem nečetla, tak nemohu posoudit.
      N.

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky