Přečteno: Gemina

MŮŽE OBSAHOVAT SPOILER K PRVNÍMU DÍLU - ILLUMINAE.
Autor: Amie Kaufmanová, Jay Kristoff
Překlad: Richard Podaný
Počet stran: 659
Rok vydání: 2016/ překlad 2017
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Hanna pobyt na vesmírné stanici v galaxii kdesi na konci vesmíru vždy vnímala jen jako ztrátu normálního společenského života. Nikdo jí ale neřekl, že jí pobyt tady může stát život. Sága, která začala již v Illuminae, nyní pokračuje na palubě Skokové stanice Heimdall, kde se dva noví hrdinové musí střetnou s vražedným komandem BeiTechu. Hanna je hýčkanou dcerou velitele stanice, Nik naopak rebelujícím členem ze špatné rodiny. A zatímco se oba potýkají se životem na tom nejnudnějším místě v celém vesmíru, netuší, že se k nim blíží zkáza. Když elitní útočný tým BeiTechu napadne stanici, Hanna a Nik jsou donuceni spolupracovat, aby bránili svůj domov. A aby toho nebylo málo, cizí forma života zabíjí jednoho obyvatele stanice po druhém a porucha na červí díře hrozí, že časoprostorové kontinuum může být rozerváno ve dví. Brzy tak Hanna a Nik nebojují jen o svůj vlastní život – osud celého Heimdallu a možná i celého vesmíru je v jejich rukou. 
PRO INFORMACI: Román je vyprávěný skrze ohromující kombinaci dokumentů, záznamů, e-mailů, vojenských rozkazů, pohovorů či přepisů ze sledovacích kamer. Gemina navazuje na Illuminae a vtáhne čtenáře do úchvatného nového příběhu, který jim vyrazí dech.

Po dočtení Illuminae jsem netrpělivě čekala na další díl. A čekala. A čekala. A když už jsem se těšila, že v srpnu vyjde, posunuli mi jí. A tak jsem zase čekala.
Až jednoho sychravého dne zazvonil pošťák s obrovskou albatrosí bednou, ve které se mimo jiné skrývala i Gemina. Ubytovala jsem ji u sebe v knihovně na čestném místě s knihami na recenze, nicméně tentokrát musela čekat zase ona na mě, až budu mít čas.
A tak čekala a čekala, až jsem si ji jedno sobotní dopoledne vzala a přečetla ji celou jen s jedinou přestávkou (protože jídlo nepočká).

Jak už jsme zvyklí z Illuminae, ani Gemině nechybí naprosto dokonalé grafické zpracování. Troufám si říct, že je ještě o něco lepší, než u předchozího dílu. Nicméně opět nechybí všemožné zprávy, dopisy, chaty a nebo jen stránky s pouhými několika větami.

Určitě už jsem to zmiňovala minule, ale myslím si, že právě grafické provedení u této knihy dělá hodně. Jak asi víte, zase až takovým fanouškem sci-fi rozhodně nejsem a plánům vesmírných lodí skutečně nerozumím a asi ani nepotřebuji rozumět. Myslím si tedy, že fanoušci sci-fi tuto knihu ocení ještě víc než já, protože budou rozumět všem těm technickým věcem kolem, které jdou trochu mimo mě.
Když ještě zůstanu u toho, jak kniha vypadá, musím opět pochválit plastový přebal, díky kterému se kniha nezničí a navíc jí jen dodává na nevšednosti.

Abych se ale dostala k samotnému příběhu.
Tentokrát se ocitáme přímo na skokové stanici Heimdall a čekají nás nové hlavní postavy. Jestli jsem to pochopila správně, děj by měl probíhat zároveň s Illuminae, nicméně to rozhodně není to samé jen z jiného pohledu.
Opět nechybí spousta akce a dva rozdílní hlavní hrdinové - bývalý trestanec a zhýčkaná princeznička (dcera velitele stanice). Zvláštní je i způsob, jakým se seznámí - při prodeji  prachu, tedy vesmírných drog.

Za mě mohu opět jedině doporučit. A jestli jste měli pocit, že v Illuminae je hodně akce, po dočtení Geminy teprve zjistíte, co je to hodně akce a věřte mi, že tuto sérii si zamilujete, i když nejste zrovna sci-fi nadšenci.

Hodnotím 90% a za zaslání mockrát děkuji CooBoo / Albatrosmedia.

Komentáře

Oblíbené příspěvky