Přečteno: Polibek v New Yorku

Autor: Catherine Riderová
Překlad: Nika Exnerová
Počet stran: 236
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: "Může to být ještě horší?"
S Charlotte se rozešel přítel a teď měla být na cestě do Londýna za svojí rodinou, ale protože její let zrušili, trčí sama v New Yorku. Čeká ji ten nejhorší Štědrý den! Pak potká Anthonyho. Kluka, který přijel na letiště vyzvednout svou přítelkyni, ale ta se s ním přede všemi rozešla.
Ve snaze opustit to prokleté místo se Anthony stane Charlottiným průvodcem po městě. Oba se snaží na své rozchody zapomenout plněním deseti bodů z obskurní příručky. Ale třeba se ukáže, že ty úkoly nejsou tak zbytečné, jak se zdá.

Z mého pohledu...
Já vím, že máme teprve třetího prosince. Nicméně čím jsem starší, tím déle trvá, než se dostanu do vánoční nálady a začnu se opravdu těšit. Navíc mám v posledních dvou, možná třech letech pocit, že Vánoce začínají být čím dál tím více komerčním svátkem a zapomíná se na to, co je skutečně důležité. Ale to by bylo na dlouhý článek plný otázek k zamyšlení.

Nicméně jsem sáhla po této knize a doufala, že na mě dýchne trochu té správné atmosféry. A to se bohužel tak úplně nepovedlo, což mě trochu mrzí.

Abych vám trochu vysvětlila, proč mě knížka zklamala, nejprve vám povím něco k ději.
Jak už je v anotaci řečeno, Charlotte je v New Yorku, daleko od své rodiny, rozešel se s ní přítel, se kterým si vysnila celý život a navíc jsou za pár dnů Vánoce. Správná milostná katastrofa, jak má být. Ale nic jiného od vánočního zamilovaného příběhu čekat ani nemůžete a ani já nic víc nečekala. Samozřejmě úplným omylem potká Anthonyho a začne se vyvíjet nový zamilovaný příběh plný otázek typu "Má mě rád?", "Mám ji políbit?". Vlastně to vypadá, jako super odpočinkové čtivo, které vás skvěle naladí na vlnu Vánoc a dá vám alespoň malou naději, že zázraky se dějí a že všechno zlé se záhy přebije něčím dobrým. Proti tomu nic nemám a vlastně jsem v to i doufala. Nepotřebuji totiž nic, než knížku, u které se budu přihlouple usmívat a nakonec si řeknu, že Vánoce jsou plné kouzel.

JENŽE. Teď se přesuňme v čase do chvíle, kdy jsem knihu dočetla. A přišla o iluze.
Představte si teď, že čtete nějakou opravdu skvělou knihu a její prostředí na vás dýchne skvělou, milou a pozitivní atmosféru. Máte? Tak přesně to se nestalo. Stále jsem doufala a až do poslední stránky si přála, aby se stalo něco, co mě donutí mít radost z toho, že budou Vánoce. Bohužel na mě celý New York působil spíš uspěchaně a zmatečně, stejně tak jako hlavní postavy.
Znáte to, když se díváte třeba na Vánoční film a jindy rušné město se promění v poklidné místo plné harmonie? Přesně takhle to myslím. Přála jsem si, aby se všechno kolem zastavilo, aby všude hrály koledy a vonělo cukroví. Ale bohužel.

Jinak příběh jako takový vůbec nebyl špatný. Samozřejmě to je prvoplánová romance s naprosto "nečekaným" koncem, ale to je jasné už od začátku a u zamilované vánoční knihy nemůžete čekat nic jiného. A má to tak být.

Po poměrně dlouhém přemýšlení hodnotím 70%. U vánoční knihy čekám, že na mě přenese atmosféru, tady se to ale bohužel nestalo, jinak by dostala klidně 80%.

Za zaslání mockrát děkuji CooBoo / Albatrosmedia!

Komentáře

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky