Knižní radůstky - únor | 2018

Moje únorové radůstky by se daly shrnout jen několika málo slovy…
Bookdepository, Levné knihy a recenzáky.

Začněme tedy nejobsáhlejší kapitolou, tedy objednávkami z Bookdepository. Abych to ujasnila – první objednávku jsem dělala už v lednu. Takže čistě teoreticky to jsou ještě lednové přírůstky. Jenže mi knížky dorazily až v únoru, takže jsem je zařadila sem.

O komiksu Riverdale jste určitě už slyšeli na mém instagramu, kde se o knihu strhnul docela zájem. Dále jste o ní slyšeli, nebo teprve uslyšíte ve shrnutí za únor. Chystám ale samostatnou recenzi, takže se máte na co těšit.



Abych to ještě trochu objasnila – plánuji teď co nejvíce číst v angličtině, protože to je jeden ze způsobů, jak si zlepšit jazyk. A vzhledem k tomu, že se teď učím španělštinu, ostatní jazyky, jako je právě angličtina tak trochu zanedbávám. Chci tedy alespoň pravidelně procvičovat čtením. Už z toho důvodu si objednávám jednodušší knihy, jako je Young Adult.

Víceméně jsem koukala na hodnocení a doporučení ostatních. Anotace sice čtu, ale mám talent na to pokaždé zapomenout, o čem vlastně kniha má být, takže bývám sama překvapená, když knihu začínám číst.

Holly Bourne už ode mě určitě znáte jako autorku knihy Už jsem normální?!?, kterou jsem opravdu chválila. Už jen proto jsem si objednala It only happens in the movies. Navíc ta obálka?

O knize s názvem Moxie (Jennifer Mathieu) už jste také určitě slyšeli. Mělo by se jednak o typicky holčičí odpočinkovou knížku a co si budeme povídat, občas něco takového potřebujeme.


Highly illogical behaviour (John Corey Whaley) a Under rosetained skies (Louise Gornall) mají společnou jednu věc – pojednávají o psychických poruchách. Bude to znít zvláštně, ale skutečně mě „baví“ sledovat hlavní hrdiny, kteří se s něčím takovým vypořádávají. I když jsou to jen fiktivní postavy, vždycky je obdivuji a svým způsobem mě dokáží motivovat.


Už delší dobu jsem chtěla mít knihu, kterou bych mohla číst každý večer a udělat si z toho takovou tradici. Po celkem dlouhé době se mi podařilo objevit knížku A poem for every night of the year (Allie Esiri). Ve zkratce obsahuje básničku na každý den. Někdy to je jen jeden, nebo dva řádky a jindy klidně dvě strany. Pokaždé mám ale před spaním o čem přemýšlet.


Poslední dvě knížky z BD jsou od Colleen Hoover. Jak už asi víte, je to jedna z mých oblíbených spisovatelek a spousta jejích knih vůbec není přeložená. A když už chci číst v angličtině, proč se do nich nepustit, že? Adoptovala jsem si tedy Confess, kterou právě čtu a November 9.


Ještě jsem vás moc neznudila? Tak tedy pojďme na Levné knihy.

Začnu asi největším překvapením. Podařilo se mi pořídit si Crown of midnight, což je druhý díl Skleněného trůnu od Sarah J. Maas. Sice netuším, jak se zrovna tato kniha dostala do LK, ale pro mě je to vlastně výhra, poněvadž první díl mám doma také v angličtině. Navíc za 99 Korun? Vážně byste ji tam nechali?

Na co se rozhodně vyplatí jít do Levných knih jsou klasiky a povinná četba. Samozřejmě nevoní tak hezky, jako knížky z antikvariátu a nemají za sebou skoro žádný příběh, ale zase je většina z nich ve stejném formátu a v knihovně vypadají moc hezky. Mně se podařilo ulovit Utrpení mladého Werthera (J. W. Goethe).



Jak už jsem zmiňovala ve shrnutí (anebo možná teprve zmiňovat budu), v LK se objevila knížka Horrorstör, což je horor z prostředí až moc nápadně podobného obchodnímu řetězci IKEA. V knize je poté řečeno, že se jedná o jakousi konkurenci. A za 19 Korun?


Poslední kapitolou jsou recenzní výtisky, které jsem během února obdržela tři. Již tradičně za ně děkuji Albatrosmedia a Slovartu. 

Všechny tři názvy obsahují odkazy na recenze, takže stačí kliknout. Replika (Lauren Oliverová) je dlouho očekávaná kniha, která se dá číst z obou stran a je jen na vás, jakým způsobem ji budete číst. Na lovu (Maegan Spoonerová) je za mě jasný adept do seznamu TOP knih za rok 2018 a konečně můj milovaný Patrick Ness a jeho Nejdelší den Adama T. což je za mě třetí nejlepší kniha od tohoto autora.



Poslední knihu jsem dostala od maminky v rámci Dne darované knihy (na Valentýna mám vlastní názor a tento „svátek“ je mnohem lepší. Tvůj perfektní rok (Charlotte Lucas) mě bohužel stylem psaní celkem zklamal. Příběh měl podměrně dobrý námět, ale zpracování už bylo o něco horší.


Co jste si v únoru pořídili vy? A jak jste na tom se čtením v angličtině?


Komentáře

  1. Teda, musím říct, že na recenzi komiksu Riverdale se budu moc těšit. Replika mě hodně zaujala stylem, jakým je napsaná a tak doufám, že se k ní brzy dostanu, i když je to teď díky bakalářce těžké věnovat se knížkám (i blogu), tak jak bych chtěla :/

    Já si v únoru nepořídila žádnout knihu, pouze jsem vyhrála první dva díly série Oko za oko a to je tak z mých přírůstků všechno. Ne že bych si neměla co koupit, ale spíš teď musím víc šetřit než utrácet za knihy. A navíc se mi do knihovny už žádná kniha nevleze, takže si nejdříve musím koupit novou knihovnu a pak začít opět nakupovat knihy. :D

    Mrs. Jungová

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je asi vždy co si koupit, ale chápu. Oko za oko se mi moc líbilo, především pak druhý díl. A na konci března vychází třetí, takže teď netrpělivě čekám.
      Problém s knihovnou znám a řekla bych, že většina knihomolů také. Já mám teď knihovnu z IKEA do které si knížky vejdou ve více řadách, to je taková moje záchrana.
      Děkuji za komentář!
      N.

      Vymazat
  2. Moc pěkné nové kousky, je vidět že plánuješ číst v angličtině :) Já se v tom taky hodlám zlepšit, protože jsem to teď dost zanedbávala :) Lákají mě Na lovu, Replika i Confess :) Hezké čtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Confess mám zrovna rozečtenou. Jen mi to trochu trvá, protože nějak vůbec není čas na čtení.. :D Abych pravdu řekla, čtení v angličtině se asi posouvá na červen a prázdniny, protože před Světem knihy toho vychází tolik, že bych potřebovala, aby měl den minimálně jednou tolik hodin :))
      Díky za komentář!
      N.

      Vymazat
  3. To jsou krásné radost, také jsem si teď odnesla z Levných knih klasiky, v mém případě to byly Nebezpečné známosti a Pýcha a předsudek, moc se na to těším! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Pýchu a předsudek jsem také koukala. Nicméně se tam objevila ve chvíli, kdy už jsem měla doma novější vydání od Slovartu. :))
      Děkuji za komentář!
      N.

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky