Přečteno: Goodnight stories for rebel girls

Autor: Elena Favilli, Francesca Cavallo
Počet stran: 224
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Penguin books Ltd

Z mého pohledu...
Tento týden to je už druhá knížka, kterou jsem četla v angličtině a přesto na ni přidávám recenzi. Tentokrát to je především proto, že bude vychízet i u nás a říkala jsem si, že bych vám ji tímto mohla představit a tak trochu vás navnadit na to si ji pořídit hned jak vyjde.
Ale o co vlastně jde.

Goodnight stories for rebel girls (v češtině Příběhy na dobrou noc pro malé rebelky) je knížka plná motivace především pro ženy, malá děvčátka i všechny věkové skupiny mezi tím. Obsahuje celkem 100 příběhů, tedy poukazuje na 100 žen, které něco dokázaly. Na dvojstránce vždy najdete příběh dané osoby a vedle nádhernou ilustraci přes celou stránku. Ilustrátorů se na knížce podílelo celkem šedesát, takže to rozhodně není nuda a každý obrázek je jiný.

V dnešní době už se sice nedělají takové rozdíly mezi tím, jestli jste žena nebo muž, ale stále funguje to, že některé práce/činnosti jsou spíše pro muže nebo spíše pro ženy. Knížka nám ale ukazuje, že můžete dělat cokoliv, co budete chtít.

Jsem moc ráda, že něco takového vzniklo. Byly doby, kdy měly ženy menší a nebo vůbec žádná práva. A za to by se bojovat mělo. Navíc se často podceňujeme, máme pocit, že něco nedokážeme. Tato knížka je ale důkazem opaku. Stačí spousta trpělivosti a víra, která nás bude pohánět dál. Víra v to, že dokážeme všechno.

Osobně jsem ráda i za to, že jsem si mohla rozšířit obzory a poznat nové osobnosti. V knize najdete všemi známé ženy jako je například Jane Austen, ale i spoustu dalších, o kterých jste třeba neslyšeli. Já mám popravdě poměrně špatný přehled o světě a o osobnostech, takže pro mě byla nová každá druhá, ale věřím, že i vy narazíte na někoho, koho jste neznali.

Jak už jsem zmiňovala, knížku můžete číst opravdu v každém věku. Myslím si ale, že by bylo skvělé knížku předčítat třeba mladšímu sourozenci a nebo dceři, která chce večer poslouchat pohádky.

Na český překlad se můžete těšit už 7. května 2018 u Albatrosu.







Komentáře

Oblíbené příspěvky