Přečteno: Náš tajný příběh

Autor: Jessi Kirbyová
Překlad: Světlana Ondroušková
Počet stran: 248
Rok vydání: 2015/ překlad 2018
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Téměř se utopila… byla v kómatu několik dní… a poté… Když se Olivia probudí z kómatu, zjistí, že ztratila paměť. Nevzpomíná si nejen na tu autonehodu, ale na nic za poslední čtyři roky, na střední školu nebo svého kluka Matta. Ta nehoda jí sice nevzala život, ale sebrala jí něco stejně živého a důležitého – paměť. Čím víc se snaží si vzpomenout, tím víc se ztrácí v mlze a najednou neví, kým je, když jí všichni dokola opakují, kým byla. Olivia musí najít své místo v životě, který si ani nepamatuje, že by žila, a zjistit, kým je teď.

Z mého pohledu...
Na tuhle knížku jsem se opravdu těšila a to nejen díky tomu, že svou obálkou a zčásti i anotací připomíná Jednou ano, dvakrát ne. Když mi tedy dorazila od Albatrosmedia (díky!), pustila jsem se do ní téměř hned....

Olivia se probouzí z kómatu a zjišťuje, že si nepamatuje posledních několik let života. Nepamatuje si na své kamarády, přítele ani věci nebo místa. Navíc se všichni kolem ní snaží jí opakovat jaká byla, nebo co a koho měla ráda. Tím si Olivia jednak čím dál tím víc uvědomuje, co všechno neví a jednak ztrácí sebe samu a přemýšlí nad tím, kým by vlastně měla být. 
Je tu ale jeden problém. O autonehodě už ví skoro všichni a příběh Olivie a Matta sledují i televize, noviny a další informační média. Je tu ale novinářka, která chce s Mattem a Olivií udělat rozhovor, ke kterému přizvala i Walkera, kluka, který ji zachránil. Díky tomu ale vyvstane na povrch spousta otázek a Olivia si uvědomuje, že věci možná nejsou tak, jak všichni tvrdí a téměř jistě jí něco tají.

Takhle to zní opravdu skvěle a do dvou třetin to skvělé je. Děj rychle ubíhá a autorka čtenáře neustále nutí přemýšlet nad tím, jak bude děj pokračovat. Kniha je navíc psaná opravdu poutavě a čtivě, takže ji v klidu zvládnete za jedno odpoledne, nebo večer. 
Co mě ale opravdu zklamalo je poslední zrhuba třetina, kde se věci začínají vysvětlovat. Abych pravdu řekla, nevěřila jsem tomu, že se stane zrovna tohle, i když to asi bylo celkem předvídatelné. Nevěděla jsem, která z postav mě naštvala více a o to více mi vadilo, že k Olivii nebyli upřímní hned a snažili se ji obalamutit nějakou pohádkou o tom co se dělo nebo nedělo. Snad to není spoiler, ale asi všem je jasné, že něco bude špatně. 

Jasně, jestli hledáte něco u čeho si odpočinete, nebudete moc přemýšlet a bude to mít vcelku dobrý konec, sáhněte po této knize. Nemějte ale velká očekávání a nesrovnávejte to s Jednou ano, dvakrát ne
Za mě 70%. Nebylo to špatné, ale rozhodně mohlo být i lepší.

Za zaslání knížku mockrát děkuji nakladatelství CooBoo! Vy si knihu můžete pořídit například tady.

Komentáře

  1. Povedená recenze :) Už dlouho na mě doma čeká Jednou ano, dvakrát ne. Možná bych ji mohla konečně přelouskat a pak se pustit i do této knihy, která taky vypadá lákavě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Já Jednou ano, dvakrát ne zvládla celou naráz, nemohla jsem se odtrhnout :)
      N.

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky