Přečteno: Šepotání

Autor: A.G. Howard
Počet stran: 412
Počet kapitol: 21
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2013 / překlad 2015
Anotace: Alyssa slyší šepotání květin a hmyzu, je to dar, který už její matku připravil o rozum. Pocházejí totiž z rodiny Aleny Liddellové, lépe známe coby Alenky z Říše divů, skutečné inspirace Lewise Carolla, podle níž stvořil svůj proslulý fantaskní svět. 
Když se matčin stav zhorší, nemůže Alyssa už svoje dědictví dál popírat a zjistí, že na těch fascinujících pohádkách, které zná z dětství, je pravdy víc, než by se mohlo zdát. Trhlinou v zrcadle se dostane do Říše divů, jež je mnohem ponuřejší, než jak ji zná z knížek, a stáhne s sebou i svého nejlepšího kamarádka a tajnou lásku Zacha. Na druhé straně už na ně čeká podezřelý, ale svůdný Morfeus a provází je při jejich hledání. Ale dá se mu opravdu věřit?
V Říši divů není nikdo tak úplně sám sebou...

Z mého pohledu...
Z téhle knihy mám dost smíšené pocity. Na jednu stranu se mi líbil děj s vůbec ten nápad, ale na druhou stranu se mi opravdu nelíbí zelené písmo a myslím, že jiní autoři by děj možná mohli zpracovat lépe. Nicméně pojďme se podívat, o čem vlastně byla.
Alyssa pochází z rodiny Liddellů, z níž vzešla i ona slavná Alenka. Svoje schopnosti (slyší šepotání květin a hmyzu) se ale snaží popírat a nedávat najevo, jelikož má strach, že by mohla skončit v léčebně, jako její matka. Časem zjišťuje, že jedním z řešení je vydat se do králičí díry a napravit všechny chyby v říši divů, které malá Alenka napáchala. Náhodu s sebou zatáhne i tajnou lásku Zacha, který o Alyssiných schopnostech nemá ani ponětí. Co se mi líbí, je to jak autorka popsala Říši divů. Temnou a ponurou. Vysvětluje to tím, že Alenka byla malá a proto si většinu postav trochu přibarvila, a nebo upravila, aby byly všechny milé, hodné a roztomilé. Co se později děje v Říši divů je to, co se mi na knize spíš asi nelíbilo. Ono i normální Alenka je celkem pomotaná a tohle bylo mnohem víc, někdy jem opravdu nevěděla, co se děje a proč. Kdybych to měla shrnout, za mě spíš ne, než ano. Nápad zajímavý, ale asi nic pro mne.
A co váš názor na tuto knihu?



Komentáře

  1. Do knihy se chci pustit asi o prázdninách, tak uvidím co se z toho vyklube :)

    OdpovědětVymazat
  2. Šepotání jsem četla asi před rokem.Rozjezd byl pomalejší,trvalo mi,než jsem se začetla.Prostředek knihy byl docela fajn ale děj v Říši divů mě už zase bohužel nebavil.Knihu jsem ani nedočetla.Ted momentálně čtu od Howardové Krverůž ale upřímně zatím nevím.Jako by mi knihy od ní nebyly souzeny nebo co.Každopádně recenze skvělá,můžu jen souhlasit.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky