Osvětim poprvé




7.4.2016
Abych vás trochu uvedla do děje. Zítra se školou jedeme do koncentračních táborů Osvětim a Březinka. Články budou dva, možná tři. Tento bude takový můj deníček, který budu psát během dne. Druhý bude Osvětim. Předem vás varuji , že to nebude nic pro slabé povahy. Pokusím se vás trochu vnést do tohoto místa, popíšu vám své pocity a snad se mi to podaří doplnit i fotkami. Třetí článek bude možná Březinka, to ale záleží na tom, co se mi podaří vyfotit, sepsat a získat za informace. 

Nicméně, vraťme se k dnešku.
Máme 7.4.2016 a já si balím věci, chystám jídlo a sepisuji, na co nesmím ráno zapomenout. Vstávám v 5:00, což není zrovna příjemný čas a tak se chystám jít spát nejpozději v devět. I když, stejně asi budu spát v autobuse, protože šestihodinová cesta nejspíš nebude žádná velká zábava. Beru s sebou foťák, ale upřímně nevím, jestli se mi podaří něco vyfotit. Jestli vůbec zvládnu několik hodin na místě, jako je Osvětim.
Mám husí kůži jen si vzpomenu na všechno co jsem o tom četla, na všechny ty dokumenty... A teď tam mám jet a vše vidět naživo. Projít bránou s nápisem ,,Arbeit macht frei'', projít obytné bloky, navštívit vězeňský blok č.11, kde se nacházel provizorní soud, vězeňské cely a popraviště a nahlédnout do plynové komory. A aby tohle všechno nebylo málo, Březinka je naší druhou zastávkou. Tábor, dostavěný, když už Osvětim nestačila.
Btw. netuším jak všechno nacpu do baťohu, hlavně že tu píšu článek...
21:10 
Tak teď vážení potlesk, protože já jsem to tam všechno nacpala!
Nicméně, jdu si vyčistit zuby a pokud možno spát.
Dobrou! <3

8.4.2016
 5:21
 Dobré ráno!
 Vstávám, dobaluji poslední věci a pomalu budu vyrážet. Během dne se ozvu, nejspíš už z autobusu :)
 9:02 
 Naše druhá zastávka je v Brně. Upřímně, trochu jsem na vás zapomněla, ale nic zajímavého se  neděje.
 9:09 Wow! Po čtvrt hodině se jim podařila zprovoznit televize, tak koukáme na filmy.
 9:26 Když o tom tak přemýšlím, asi si ještě moc neuvědomuji, kam jedu a mám spíš pocit, jako by to  byl veselý výlet, třeba do Zoo
 11:30 Vjíždíme do Polska a začínám se tu celkem nudit, ale už to bude snad jen chvíle
 11:35 Jen tak mimochodem už míjíme asi čtvrtý hřbitov. Proč vám to sem píšu, jsou obří.. Ne jako ty  naše ale vážně obří. Je mi zle jen se na ně podívám a to jsem ještě nebyla v Osvětimi.
 11:42 Venku začíná pršet a je tu zima. Další věc je, že už vážně nemám co dělat, tak si čtu. viz.foto



 11:49 Začíná mi být zle.. A opravdu to není cestou v autobuse ani vším tím jídlem.
 12:30 Jsme tu. Bude to znít divně, ale mám pocit jako bych dýchala jiný vzduch.
 17:13 Osvětim i Březinku máme za sebou. Nebyla jsem schopná nic psát.

9.4.2016
Tak jste viděli můj deníček během včerejška. Musím vám říct, síla.. Pokusím se vám to nějak zpracovat a zítra byste možná mohli mít vše na blogu.
N.

Komentáře

  1. Moc se těším na další články. Hodně mě zajímá období holokaustu a hlavně Osvětim. Také bych se tam chtěla někdy podívat. Už jen teď mě mrazí, když si to představím, že bych se tam někdy octla. Co člověk asi musí cítit, byť je to po tolika desítkách let.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten pocit, když tam člověk přijede je nepopsatelný. Ještě horší musí být pocit těch lidí, co všechnu tu hrůzu přežili a po letech se tam vrací...
      N.

      Vymazat
    2. Tak to si vůbec neumím představit, že bych se tam ještě mohla vrátit. Musí to být strašné...

      Vymazat
  2. Zajímavý článek a těším se na další. Do Osvětimi jsem měla možnost jet v deváté třídě, jet jsem tam chtěla, ale moje nejlepší kamarádka se rozhodla, že nikam nepojede a tak jsem i já zůstala doma. Do dnes toho lituji a jsem si jistá, že jakmile se mi naskytne příležitost pojedu. Určitě to není příjemné místo, ale je podle mě důležité taková místa navštěvovat abychom si připomněli, co všechno si lidé tam museli prožít.

    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Až teď jsem si uvědomila, jaký to muselo být. Kolik lidí bylo v tak malých místnostech, co si zažívali.. Vše popisuji v zítřejším článku :)
      N.

      Vymazat
  3. Už sa teda teším na ten článok, ešte som tam nebola a tak som zvedavá, ako to vnímaš, pretože každý, kto tam bol to popisoval, proste ako nepríjemné.... Síce ako inak by sa dalo opísať také miesto....
    Vii, http://with-love-vii.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  4. Moc zajímavý článek. Já jsem byla v Polsku, ale ne v Osvětimi. O Osvětimi jsem četla spoustu zajímavých knih a musím uznat, že to musí být zvláštní pocit stát tam, kde zemřelo tolik lidí. Už se těším na článek.

    Měj se krásně, Mimozemšťanka

    http://my-ideallife.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkný článek. :) Já cestování miluji, píšu o něm i jeden ze svých dvou blogů, ale musím přiznat, že do Osvětimi asi nepojedu. Moc dobře si uvědomuji, co se tam stalo a říkám si, proč se tím zbytečně trápit, když v Polsku můžu vidět tolik hezkého. Chápu ale, že to může být opravdu poučné.

    Mimochodem, pořádám na blogu soutěž o knížky, tak bych byla opravdu moc ráda, kdyby ses zúčastnila.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky