Přečteno: Nedej se

Autor: Rainbow Rowellová
Počet stran: 491
Rok vydání: 2015/ překlad 2016
Nakladatelství: Yoli
Anotace: Staletá proroctví předpověděla příchod Největšího mága, který díky své obrovské moci zachrání kouzelnický svět před ničivým zlem.
Smůla je, že Simon Snow je nejhorší Vyvolený, jakého kdy kdo vyvolil. Svými kouzly většinou nadělá víc škody než užitku, a tak se radši ohání mečem a čarování nechává na své nejlepší kamarádce. Svět, který má zachránit, nad ním ohrnuje nos. A v boji s tajemným Zlořádem Pletichou se Simon za posledních sedm let taky moc nevyznamenal. 
Teď ho čeká poslední rok na Watfordské škole magických umění - možná taky poslední rok jeho života - a on si ho nenechá zkazit ani tím, že mu jeho příšerný, zákeřný, nafoukaný upírský spolubydlící Baz nejspíš přebral holku. Jenomže Baz udělal něco ještě záludnějšího. Beze stopy zmizel. A Simon nebude mít klid, dokud téhle záhadě nepřijde na kloub.

Z mého pohledu... 
Tato kniha by měla být jakýmsi "pokračováním" Fangirl, kterou jsem zatím nečetla, a ani mi to moc nevadilo, protože v příběhu se objevují pouze stejné postavy, tudíž nemá žádný vliv to, jestli jste Fangirl četli, nebo ne. Teď už ale k příběhu.
Simon a Baz. Vyvolený a upír. Nepřátelé.
Kromě zlořáda Pletichy, který už roky
sužuje Watfordskou střední a vůbec celý svět, má Simon Snow, tedy Vyvolený ještě jednoho nepřítele. Baz už od prvního ročníku ničí Simonovi život. Teď ale beze stopy zmizí a nenastoupí do posledního ročníku. Co se stalo? Spolčil se s Pletichou a stanou se Simonovou nejhorší noční můrou?
Jak už se asi dá předpokládat, z nepřátel se nakonec stanou přátelé,a z osob zdajících se nám blízké nepřátelé. Nic není tak, jak se na začátku zdá.
Příběhu nechybí ani milostné zápletky a to jak mezi osobami opačného pohlaví, tak i stejného. Mohu prozradit že Simonova přítelkyně Agáta se s ním rozejde, ale Simon se nakonec šťastně zamiluje, takže ani tento cit v knize nechybí.
Mínusem této knihy je, že už od začátku je vidět, že autorka se inspirovala příběhem J.K.Rowlingové, tedy sérií Harryho Pottera. Skoro by se dalo říct, že tato kniha je skoro jakási variace na tuto knihu. To jí ale neubírá na kvalitě a pakliže jste ochotni přežít, že vám místy bude připomínat již zmiňovanou sérii, nad ničím nepřemýšlejte a běžte do nejbližšího knihkupectví. Asi jako většina YA knížek je velmi čtivá a i když na začátku chybí dobrodružství a napětí, stránky ubíhají velmi rychle. To mají možná na svědomí poměrné krátké kapitoly a často se střídající postavy. U většiny knih mi celkem vadí, když se každé čtyři stránky mění postava, taky mi to ale kupodivu vadilo jen ze začátku.
Závěrem, asi se úplně nedá vystihnout, jaká tato kniha je, aniž bych prozradila zápletku, nicméně rozhodně nelituji toho, že jsem si jí přečetla. Na letní, odpočinkové čtení naprosto ideální knížka s nádhernou obálkou.
A jak bych tuto knihu ohodnotila?
Za mě má jasných 85% a to bez váhání!
A jak se líbila vám?

Komentáře

  1. Zatím jsem četla samé pochvalné recenze a pár lidí už mi tuto knihu doporučilo...zatím nad ní solidně uvažuju :)
    FitBlanka

    OdpovědětVymazat
  2. Já tuto knížku zatím nečetla, ale všude na ni slýchávám jen samou chválu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Už mám knihu konečně doma a moc se na ni těším, tak snad se k ní brzy dostanu :))

    OdpovědětVymazat
  4. Na 100% ji mám v plánu (Rainbow naprosto miluji :3), tak snad už brzy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já plánuji přečíst ty ostatní, zatím nějak nebyl čas... :)
      N.

      Vymazat
  5. No skvěle, takže si můžu na seznam zase připsat další knihu :-D Moje peněženka asi už nikdy nebude plná.. :-P

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky