Sázavská sklárna - centrum sklářského umění

Ahoj všichni!
Prázdniny nám za dva týdny končí a já jsem tu s dalším "cestovacím" článkem. Tentokrát navštívíme centrum sklářského umění v Sázavě.
Prvním a taky hlavním účelem výletu do této sklárny byla možnost výroby skleněné koule, nebo květiny. Já jsem si vybrala květinu, kterou jsem za pomoci skláře vytvarovala z horkého skla, potom se 24 hodin chladila a následně mi byla zaslána poštou až domů. Přikládám fotku nářadí a také mého "výtvoru".




Co je dále na této sklárně zajímavé je nádherná expozice a úplně nejvíc mě, asi jako každého, zaujala nádherná Noemova archa. Tu můžete vidět na prvních pěti fotografiích.






 A jestli už jste si tento skvost doprohlédli, můžeme pokračovat dál a ukázat si například zbarvení skla po přidání různých chemických prvků.


Posledních pár fotek na závěr...







A teď otázka, jak si myslíte, že vzniklo dílo, na poslední fotce? Pište do komentářů!

Komentáře

  1. Moc pěkné fotky, jak jsi asistovala u foukání (nejspíš) té tvé květiny? Ohledně posledního díla... Nevím... Možná nějakým barvením, pak se využilo lomení světla... Docela ráda bych se to dozvěděla, ty jo :).
    http://gingerjannie.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Sklář si nejprve nabral sklo, ze kterého udělal takový "kalich" ze kterého jsem následně pomocí nástrojů, které jsou na první fotce tvarovala tu květinu. Jakoby jsem za to sklo "tahala " dokud nevznikl tvar, který se mi líbil. Úplně jsem to tam zapomněla napsat... Co se poslední fotky týče, jsi na dobré cestě, plánuji to prozradit v příštím článku.
      Děkuji za komentář!
      N.

      Vymazat
  2. Umění, to je moje :)) Zajímavý článek a fotografie. Ať se v blogování daří a budu ráda, když se ke mě taky mrkneš :) ♥

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky