Přečteno: Letní dny a noci - dvanáct prázdninových políbení

Autor: Leigh Bardugová, Nina Lacourová, Libba Brayová, Francesca Lia Blocková, Stephanie Perkinsová, Tim Federle, Veronica Rothová, John Skovron, Brandy Colbertová, Cassandra Clarová, Jennifer E. Smithová, Lev Grossman
Počet stran: 408
Rok vydání: 2016/ překlad 2017
Nakladatelství: CooBoo
Anotace: Možná za to můžou ty dlouhé a líné dny, nebo je to možná to teplo, co lidi dohání k šílenství. Ať tak či tak, léto je tím správným časem na lásku. Letní dny a noci vám přináší 12 kouzelných prázdninových políbení od těch nejznámějších young adult autorů. Vytáhněte svou plážovou stoličku a nasaďte si sluneční brýle, máte před sebou dvanáct příběhů, ze kterých sálá letní nálada a do kterých se zamilujete. (ze stránek CooBoo)

Z mého pohledu...
Vzpomínáte si na knihu Dárek z pravé lásky - dvanáct zimních políbení? A říkali jste si někdy, stejně jako já, že by bylo super, kdyby existovala i letní verze? Tady je!


Dlouho jsem přemýšlela, jak tuto recenzi vlastně pojmout a protože hodnotit procenty knihu jako celek by byla blbost, pokusím se vám dnes představit příběhy, které se mi líbily nejvíc.

Zbrusu nová atrakce (Cassandra Clarová)
Po přečtení knihy Paní půlnoci jsem tuto autorku naprosto odsoudila. A když jsem zjistila, že v této knize má povídku, šla jsem do toho s tím, že se mi to líbit nebude. Překvapivě, opak je pravdou a její příběh je mezi mými nejoblíbenějšími.
Dostáváme se do temného lunaparku, plného nadpřirozena. Ale ani na takovém místě nechybí láska, jako ve všech příbězích této knihy.  A musím říct, že podobný příběh jsem zatím nikdy nečetla a autorka mě opravdu mile překvapila. Upřímně mohu říct, že kdyby se autorka trochu rozepsala a udělala z toho knihu, rozhodně bych neváhala si jí přečíst.

Za devadesát minut zabočte na sever (Stephanie Perkinsová)
U této povídky se mi rozhodně moc líbilo, že autorka navázala na svou předchozí povídku v knize Dárek z pravé lásky. Tentokrát popisuje pokračovaní příběhu další z postav a já tomu nemohu vytknout snad vůbec nic. Opět je to čtivé, milé a nechybí tomu špetka (nebo možná dvě) lásky.

Tisíc způsobů, jak by se to všechno mohlo pokazit (Jennifer E. Smithová)
Po přečtení tohoto příběhu je mi jasné, že si rozhodně musím přečíst některou z jejích knih. Autorce se podařilo do, jinak letního románku, přidat i těžší téma a psychické problémy, za což si zaslouží velkou pochvalu. Musím říct, že tento příběh je můj nejoblíbenější a ráda bych vám tu o něm vyprávěla dlouho, ale nerada bych vám něco prozradila a ochudila vás tak o pocit z prvního čtení této povídky.

V porovnání se zimními příběhy bych skoro řekla, že se mi tato kniha líbila o maličko víc. Pokud vím, tak v knize není žádný příběh, který by mě vyloženě nebavil, nebo byl moc dlouhý a nudný.
Malou výhodou této knihy je, že mezi tím, co čtete jednotlivé povídky můžete číst i něco jiného, protože příběhy na sebe nijak nenavazují.
Rozhodně doporučuji přečíst všem, kteří mají rádi léto, krátké příběhy a v dobrém slova smyslu nereálné, zamilované a roztomilé páry.

Za recenzní e-knihu mockrát děkuji nakladatelství CooBoo! Knihu si už 24.7.2017 budete moc pořídit zde.

Komentáře

  1. Moc pěkná recenze :)Docela jsi mě na knihu nalákala, ale většinou moc nemusím povídkové knihy :) Tak si na ni asi počkám, až bude v knihovně :) Hezké čtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :) Povídkové knihy také zas tak často nečtu, ale tahle se mi moc líbila...
      N.

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky