Jaké knihy zaručeně udělají radost pod stromečkem?

Zdravím!
Popadla mě Vánoční nálada a tak toho hned využiji a vypíšu vám sem pár tipů na knížky. Přemýšlela jsem, zda vám sem dávat jednotlivé žánry, nebo jak to vlastně rozdělit, ale nakonec jsem to vyřešila následovně. Protože jsou žánry, které moc nečtu a netroufám si říct, že bych z nich dokázala vybrat jen ty nejlepší, rozhodla jsem se vám dát tipy na knihy, které můžete dát úplně komukoliv. Také bych byla moc ráda, kdybychom si tu trochu poradili navzájem a kdybyste mi do komentářů také vaše tipy, klidně i na knihy, které jsou zaměřené na nějaký žánr. 

Mým prvním tipem je 14 000 důvodů ke štěstí, což je naprosto skvělá kniha, i když je v podstatě naprosto obyčejná. Jak už jste asi z názvu vytušili, v knize najdete vypsaných 14 000 důvodů ke štěstí. Nemyslím si, že by se kniha měla číst naráz, protože by vás asi po pár desítkách stran omrzela, ale osobně si ji ráda občas otevřu na náhodné stránce už jen proto, že mě vždy donutí se usmát.




Druhou trochu podobnou knížkou je 365 days of Wonder (R. J. Palacio), která obsahuje citáty od různých autorů na každý den. Mimo to je i moc hezky graficky zpracovaná, takže mohu jedině doporučit.


Dospělost je mýtus (Sarah Andersenová) je komiks, o kterém už jste určitě slyšeli.  Jsem si skoro jistá tím, že každý se v něm najde a i kdyby náhodou ne, stále je to kniha u které se zasmějete a zaručeně vám zvedne náladu.


A protože knížka je poměrně slaboučká, doporučuji k tomu rovnou přibalit i druhý díl - Ubulená hromádka štěstí.


Dalším tipem je darovat Vánoční knihu. Já si osobně nedovedu představit Vánoce bez knih a vánoční příběhy čtu klidně i vícekrát.

Rozhodně mohu doporučit povídkovou knížku Sněží, sněží (kolektiv autorů), která obsahuje tři povídky, které se ale postupně spojují a krásně do sebe zapojují. Já knížku četla minulý rok, ale letos si ji určitě plánuji přečíst znovu.


Minulý rok vyšla také kniha Vánoční zázrak (Jay Asher), kterou jsem sice kvůli hvězdičkám, které jsou na každé straně odložila, ale letos jsem jí dala druhou šanci a i když ji tu nemám vyfocenou, mohu jedině doporučit. 

Abych nezapomněla ani na knihy v angličtině, mám tu jednu naprosto dokonalou a roztomilou knížku. Představte si knihu zhruba polovičního formátu než je běžné a ... TŘPYTKY! A k tomu dvě kratičké povídky, které vás donutí se usmívat. Tak přesně taková je Almost midnight (Rainbow Rowell) .


A jaké jsou vaše tipy?

Komentáře

  1. Ta první kniha vypadá dost zajímavě, po té se podívám :) A Sněží, sněží se mi taky strašně líbila, hlavně to jak se autoři dokázali strefit do stejného stylu psaní a hlavně je skvělé to propojení všech příběhů

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také se mi líbilo, jak se autoři pěkně spojili. Jen čekám, až zase někdo další napíše něco podobného :)
      Díky za komentář!
      N.

      Vymazat
  2. Na první knihu neustále narážím v knihkupectví, vždycky ji otevřu, ale zase ji vrátím do regálu. Nevím proč, prostě na mě z toho regálu tak nevolá :D Ale tu knihu s citáty musím mít. Já bych pod stromečkem moc ráda rozbalila českou verzi Origin od Dana Browna, škoda jen, že v češtině vyjde až v únoru.
    http://life-by-marie.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky