Přečteno: Ovšem

Autor: Karel Kovář (Kovy)
Počet stran: 224
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Bizbooks
Anotace: Ze života za kamerou. Bez filtrů. Bez scénáře. O všem.

Ve sbírce osobních příběhů, básní a fotek sdílí Karel Kovář cestu obyčejného kluka z malého města, jehož život se během pár let otočil doslova vzhůru nohama.

Od téměř idylického dětství, přes komplikované dospívání a tragikomické vztahy, až po budování kariéry na YouTube a smíření se se svou identitou. O stránce života, která byla důsledně skryta. O rodině a snaze zůstat sám sebou. O slzách smutku, štěstí a hlavně smíchu, protože toho není nikdy dost...

Jednoduše o všem!

Z mého pohledu...
Začala bych dnes asi tím, jak jsem se k této knize dostala. Dnes je v módě psát knihu a myslet si, že k tomu, aby se z vás stal spisovatel stačí natáčet na YouTube. A co tak sleduji, stejně jsou na tom i diáře. Proti těm ale víceméně nic nemám, protože to, že máte vlastní diář neznamená, že si hrajete na něco co nejste. Mám ale pocit, že z youtuberů se stávají jedny velké komerční stroje. Od knih počínaje, přes stolní hry, časopisy a nevím co ještě pokračujíce, knihami konče.
Obecně jsem youtube sledovala dříve, ale dnes už si radši zalezu s knihou a nebo jdu dělat něco opravdu užitečného. Většina videí vám totiž nedá nic, krom toho, že ztratíte deset minut života. Nebudu tady jmenovat konkrétní lidi a ani nechci rozpoutávat žádné hádky. Je to jen můj názor a pakliže youtube sledujete častěji než já a máte na to jiný názor, je to samozřejmě v pořádku a neberu vám ho.

Když už ale youtube zapnu (a zrovna to není kvůli písničkám), Kovy je jedním z mála youtuberů, na které se dívám celkem pravidelně a mám pocit, že jeho videa alespoň mají hlavu a patu a když nic jiného, Kovy se snaží alespoň upozorňovat na některé věci a když natočí video, má k tomu pádný důvod. A tím nemyslím udělat první blbost co mě napadne jen proto, že by to mohlo být vtipné.

Chtěla jsem tedy zjistit, jestli dokáže dát dohromady knihu, která bude mít alespoň trochu smysl a dokáže mi tak, že být youtuberem a mít vlastní knihu neznamená jenom "chci na tom vydělat".

Musím říct, že se to celkem povedlo. Nejsem si jistá, jestli autobiografie je to správné slovo pro tuto knihu, ale je to nejbližší přirovnání, co mě napadá. Kovy v podstatě popisuje část svého dětství, dospívání a současného života. Odhaluje některé věci, které ještě (alespoň co tak slýchám) nebyly nikde řečeny a obohacuje tak čtenáře o nové informace. Zkrátka skvělá kniha pro jeho fanoušky a sledovatele, které zajímá Kovyho život.

Přeci jenom ale knihy recenzuji už nějakou tu dobu a tak bych se asi měla vyjádřit i k tomu, jak je kniha psaná, To je totiž asi hlavní kámen úrazu. Osobně moc nemusím přehnaný počet vykřičníků i tam, kde nejsou potřeba a to je přesně to, co se v této knize stalo. Když už někde píšu vykřičník, opravdu tím myslím, že křičím. Ve výjimečných případech že oznamuji něco opravdu skvělého. Kovy na mě ale křičel nebo oznamoval skvělou věc téměř celou knihu. Spoustě z vás to určitě vadit nebude, ale mě to chvilkami celkem otravovalo.

Kromě dle mého názoru nadbytečných vykřičníků je v knize ale spousta fotografií, které rozhodně nadbytečné nejsou. Hezky doplňují text, není jich moc ani málo a některé z nich jsou opravdu povedené.

Bohužel co se čtivosti týče, zase tu je malé mínus. Nevím, jestli to je tím, že Kovyho sice sleduji, ale nějak extrémně neřeším jeho život (tím myslím hlavně to, že ho nepotřebuji dennodenně sledovat na všech sociálních sítích, které existují), nicméně mě kniha místy celkem nebavila. Určitě by to ještě chtělo zapracovat na poutavosti vyprávění.

Závěrem, nejlepší kniha roku to není, ale splnila očekávání. Pakliže si tedy chcete přečíst knihu od někoho ze současné youtube scény, vykašlete se na "Já jůtuber" a raději si pořiďte knížku od Kovyho.
Za zaslání knížky na recenzi mockrát děkuji Albatrosmedia a knížku si můžete objednat například tady.

Komentáře

  1. Pěkná recenze, přestože youtubery nijak zvlášť nesleduji Kovyho znám. Líbí se mi na něm, že řeší podstatná a aktuální témata, způsobem pro mládež pochopitelným. Věřím, že jeho kniha může být velmi zajímavá. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, jako jeden z mála se snaží dnešní mládež alespoň o něco obohatit. Děkuji za komentář :)
      N.

      Vymazat
  2. Hezká recenze. Kovyho mám moc ráda a jeho videa na YouTube mě taky hodně baví! Myslím si, že tahle knížka může být hodně dobrá. Jednou bych si ji taky chtěla přečíst :D
    nekonecnaknihovnicka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky