Přečteno: V pasti lží

Autor: B. A. Paris
Překlad: Karolina Medková
Počet stran: 328
Rok vydání: 2017/ překlad 2018
Nakladatelství: Motto
Anotace: Cass si konečně dala svůj život do pořádku, je šťastně vdaná a pracuje jako učitelka. Jedné deštivé noci se ale na neosvětlené lesní cestě stane něco, co jí převrátí život naruby. Paralyzovaná výčitkami zapomíná, kde nechala zaparkované auto, jestli si vzala prášky nebo že si domluvila schůzku. V hlavě má jen zmatek a mrtvou ženu, kterou možná mohla zachránit. Je blázen? Nebo si s ní zahrává její mysl?

Úplně ze všeho nejdříve bych začala tím, že autorka této knihy bude na začátku dubna v Praze. Takže jestli jste četli její předchozí knihu a nebo se chystáte číst V pasti lží (měli byste), budete mít možnost se s autorkou potkat naživo.

Z mého pohledu...
Často a ráda vám sem píšu, jak jsem ke knížce přišla a ani dnes tomu nebude jinak. Reading copy této knihy jsem dostala na blogerském srazu Albatrosmedia a abych pravdu řekla, zprvu jsem vůbec nevěděla, co od ní čekat. Jak asi více, psychologické thrillery skutečně nečtu a je to jeden z těch žánrů, které jdou úplně mimo mě. Samozřejmě autorčinu předchozí knížku - Za zavřenými dveřmi jsme asi nepřehlédli nikdo, ale doteď úplně přesně nevím, o čem je. Zkrátka jsem ji obcházela a její existence šla úplně mimo mě.
Musím ale říct, že po dočtení "V pasti lží" jsem byla příjemně překvapená.

Jak už je v anotaci řečeno, Cass začíná zapomínat obyčejné věci. Jednou si není jistá, jestli si vzala léky, podruhé nemůže najít své auto, po třetí najde uklizený hrneček, i když ho před chvílí nechala na lince. Něco tady nehraje.
Stále se jí opakuje jen jediná myšlenka. Možná, skutečně jen možná mohla zachránit ženu, která zemřela. A přirozená smrt to nebyla.
Vše nasvědčuje tomu, že se zbláznila a její mysl už si dělá co chce. Je to ale skutečně tak? Kdo zabil Jane a z jakého důvodu?

Jestli mě něco začíná bavit, pak je to žánr psychologických thrillerů. Ono, asi se nedá moc soudit dle jedné knihy. Ale rozhodně se o to začnu více zajímat.

Co se samotného příběhu týče, mohu chválit. Víceméně. Když bych začala postavami, byly dobře propracované a viník skvěle skrytý. Téměř celou knihu jsem podezřívala nesprávnou osobu a konec mě překvapil, což je to, o co stojíme, že. Jediná postava, která mi ke konci už lehce lezla na nervy byla hlavní hrdinka. (Já a jména, to je jeden velký problém) Jasně, děly se jí fakt šílený věci a možná to nebyly úplně náhody. A domů jí volalo neznámé číslo. Po zvednutí se ale ozvalo jen ticho. (Nebo spíš neozvalo) Je evidentní, že tu něco nehraje. A jo, děsilo jí to, já to chápu, byla bych na tom podobně. Že se jí to ale nelíbí a že ji to děsí jsem pochopila a jsem si zcela jistá tím, že všichni kolem také. Takže to nepotřebuju slyšet každou kapitolu. Navíc (a to snad není moc velký spoiler) brala prášky, tak by mohla být o něco klidnější, ne?
Na druhou stranu to asi i chápu. Autorka se snažila vykreslit jak to celé je a hysterická hrdinka k tomu patří. Jen bych chvilkami malinko ubrala.

Jak už jsem psala, děj za mě bez chybičky. Dobře promyšlené a viníka jsem odhalila až současně s hlavní hrdinkou.
Co knize musím opravdu nechat je to, jak děj ubíhá. Je to jedna z těch knih, kterou si zkrátka vezmete a potom už ji nepoložíte a stránky vám utíkají ani nevíte jak. Sama jsem ji přečetla během dvou dnů a kdybych nemusela jít spát kvůli škole, věřím tomu, že bych ji dočetla klidně celou naráz.

Za mě stojí za přečtení. Hlavní hrdinka vám sice chvilkama poleze na nervy, ale zápletka a rychlost událostí vám to zcela jistě vynahradí. Hodnotím 75% a za poskytnutí Reading Copy (a především za příležitost zkusit úplně jiný žánr a zjistit, že by mě to mohlo bavit) mockrát děkuji Albatrosmedia!

Četli jste autorčinu předchozí knížku Za zavřenými dveřmi? Jak se vám líbila, stojí za to?


Komentáře

  1. Pěkná recenze, od autorky jsem ještě nic nečetla. A přesto, že se nejedná o mnou vyhledávaný žánr, kniha mě zaujala. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkná recenze, teď jsi mě na knihu nalákala :) Na podobný thriller mám teď chuť a tenhle vypadá slibně:)

    OdpovědětVymazat
  3. Já si tuhle knihu určitě nenechám ujít, protože psychologické thrillery jsou mým šálkem čaje a autorčina předchozí kniha Za zavřenými dveřmi byla hodně povedená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ráda slyším, já si ji plánuji také v brzké době přečíst.
      N.

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky