Přečteno: Pán stínů

MŮŽE OBSAHOVAT SPOILERY K PŘEDCHOZÍMU DÍLU - PANÍ PŮLNOCI.
Autor: Cassandra Clare
Překlad: Alžběta Lexová
Počet stran: 584
Rok vydání: 2017/ překlad 2018
Nakladatelství: Slovart/ #Booklab
Anotace: Životy lovců stínů svazuje povinnost. Čest. Jejich slovo je posvátnou přísahou. A žádná přísaha není posvátnější než poutu parabátai. Bojují bok po boku a stejně tak i umírají, ale nikdy se do sebe nesmějí zamilovat.

Emma Carstairsová zjistila, že láska, kterou cítí ke svému parabátai Juliánu Blackthornovi, není jen zapovězená, ale mohla by je oba zničit. Ví, že by se od Juliána měla držet dál, jenže jak by mohla, když rodina Blackthornových čelí nepřátelům hned na několika frontách?

Jejich jedinou nadějí je Černý spis mrtvých, mocná kniha, kterou by rád vlastnil každý, ale jen Blackthornovi ji mají šanci získat. Zatímco se Emma, její nejlepší kamarádka Cristina, Julián a Mark Blackthornovi vydávají do říše sličného lidu, kde na každém kroku číhá nebezpečí a slibům nelze věřit, světem otřásá rostoucí napětí mezi lovci stínů a podsvěťany. Kohorta, extremistická skupina nefilim, odhodlaná zavést nové pořádky a pronásledovat podsvěťany a "nevhodné" lovce stínů, je připravena udělat cokoli, aby Juliána kompromitovala a zmocnila se losangelského Institutu.

Podsvěťané se začínají obracet ke Spolku zády a na obzoru se rýsuje nová hrozba - Pán stínů, král Prokletého dvora. Vyšle nejlepší válečníky, aby povraždili všechny členy rodiny Blackthornových a získali pro něj Černý spis. Smyčka se utahuje a zoufalý Julián vymyslí riskantní plán, jehož součástí je i spolupráce s nepřítelem. Ani Julián, ani Emma si však nedokážou představit, jakou cenu budou muset za úspěch zaplatit. Druhý díl úspěšné série Cassandry Clare!

Z mého pohledu...
Stejně jako u předchozího dílu bych ale začala knihou jako takovou. Obdobně jako u Paní půlnoci má lesklou obálku, opravdu měkkou vazbu a barevný ořez. Tentokráte ve Slovartu zvolili modrou barvu, což je podle mě trochu škoda a osobně bych byla raději, kdyby byl stejný, jako u Paní půlnoci. Druhou, byť drobnou, výtkou je velikost písma na hřbetu knihy. Když si je dám k sobě, nápis "Pán stínů" je o něco větší než "Paní půlnoci". Věřím, že převážné většině čtenářů to bude jedno a samozřejmě to není žádná katastrofa, nicméně když jste takový perfekcionista jako já... :)

Snad mi tentokráte odpustíte, že vynechám děj. Myslím si ale, že už jen díky naprosto vyčerpávající anotaci, není třeba nic dále rozvádět.

Co ale mohu pochválit je celý svět, který autorka vybudovala. Věřím, že většina z vás už je na něj zvyklá z předchozích sérií a tak to pro vás není novinkou, nicméně já si její další knihy stále nepřečetla, tudíž mě to mile překvapilo. Dalším plusovým bodem jsou postavy. Ve srovnání s přechozí knihou z této série se prošla většina z nich větším či menším vývojem a už jen díky tomu se děj plynule posouval dále.
Kromě toho si myslím, že v knize bylo i více akce a jestli jsem v PP měla občas pocit, že by se toho mohlo dít více, Pán stínů mi to vynahradil.

Stále je pro mě ale velkým mínusem fakt, že jsem nečetla předchozí série. Bohužel to na sebe celé navazuje a už jen kvůli tomu z knihy nejsem tolik nadšená, jako ostatní. Najednou jsem se objevila ve světě, kde jsou postavy, které za sebou už mají nějakou minulost na kterou se často naráží. To jsou chvíle kdy mi spousta věcí nedochází a příběh asi neprožívám tolik, jak bych bývala měla.

Rozhodně mě ale knížka bavila více, než Paní půlnoci a věřím, že až si doplním i autorčiny předešlé knihy, budu mít zase trochu jiný názor. Hodnotím 75%.

Za zaslání mockrát děkuji nakladatelství #Booklab! Vy si knížku můžete pořídit například tady.



Komentáře

  1. Výborná recenze :) Už Paní půlnoci mě bavila a teď jsem na její pokračování ještě natěšenější :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Ať se pokračování líbí alespoň stejně tak, jako první díl!
      N.

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář!

Oblíbené příspěvky